◄ پاسخ «پورسیدآقایی» به سوالی درباره برکناری/ خریدوفروش طرح ترافیک کلاهبرداری است
من این خبر را موقعی شنیدم که در خانه بودم و به من گفتند که آیا شما عوض شدید؟ و حتی در سایتها نام جانشینهای شمارا قید کردند که برایم جالب بود، چراکه من تا قبل از اذان در جلسه بودم و خبری هم در این زمینه به من نرسیده بود اما بااینحال این خبر منتشر شد.
محسن پورسیدآقایی معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران پس از جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: امروز به دلیل بررسی اعتراض فرمانداری به نرخهای کرایه اتوبوس و تاکسی به شورای شهر آمده بودیم که با اعمال تغییراتی مشکل نرخ کرایه اتوبوس حل و در مورد نرخ کرایههای تاکسی نیز پیشنهاد دادیم که این لایحه برگشت داده بشود تا نظرات جدید خود را اعمال کنیم، اما واقعیت این است که ما نکات فرمانداری در مورد نرخ تاکسی را پذیرفتهایم، چراکه اگر قبول نکنیم لایحه به شورای حل اختلاف ارجاع داده میشود که این مسئله زمانبر است.
پورسیدآقایی افزود: دستور صدور کارت بلیتهای مدتدار برای خبرنگارانی که طرح ترافیک دریافت نکردهاند ابلاغشده است و بهزودی اجرایی میشود.
او در پاسخ به اخبار برکناریاش گفت: این سؤال را باید از سایتها و کانالهایی بپرسید که این خبر مجهول را درج کردند و واقعیت این است که فضای مجازی بااینکه مزایای زیادی دارد اما بستری برای شایعه نیز هست و من این خبر را موقعی شنیدم که در خانه بودم و به من گفتند که آیا شما عوض شدید؟ و حتی در سایتها نام جانشینهای شمارا قید کردند که برایم جالب بود، چراکه من تا قبل از اذان در جلسه بودم و خبری هم در این زمینه به من نرسیده بود اما بااینحال این خبر منتشر شد.
خریدوفروش طرح ترافیک «کلاهبرداری» است
پورسیدآقایی در مورد انتشار گزارشی مبنی بر خریدوفروش طرحهای ترافیک گفت: بیشتر خریدوفروشها جنبه کلاهبرداری دارد. چراکه امسال کارتهای شناوری وجود ندارد که بخواهند آنها را بفروشند. بلکه مجوزهای سیار به برخی سازمانها دادهشده است که کاملاً فرآیندش منطبق بر طرح ترافیک فعلی است و مانند کارت شناور قبلی نیست؛ چراکه در کارت شناور قبلی روزانه میتوانستند سه خودرو را ثبت کنند و تردد کاملاً رایگان بود اما در مجوزهای سیار مبلغ بهصورت آزاد براساس ساعت تردد و نوع آلایندگی از ۱۳ هزار تومان تا ۳۶ هزار تومان خواهد بود و اصلاً بهصرفه نیست که این کارت را خریدوفروش کنند و بهنظر میرسد برخیها میخواهند از عدم اطلاع مردم سوءاستفاده کنند. ازآنجاییکه برخی عادت داشتند که این کارتها را بفروشند حالا برایشان سخت است که این تغییر را قبول کنند. البته این مجوزهای سیار به برخی دستگاهها برای جابهجایی شخصیتهایشان دادهشده بود که هرروز میخواستند از یک خودرو استفاده کنند اما در مجوزهای سیار تنها میتوان هرروز یک پلاک را تغییر داد.
نقش آژانسها در بازار خریدوفروش طرح ترافیک
وی در مورد نقش اتحادیه آژانسها در این بازار داغ خریدوفروش گفت: در مورد سهمیههای آژانسها با سوءاستفادههایی مواجه شدیم چراکه براساس مصوبه شورا هزینه طرح ترافیک برای آژانسها با ۵۰ درصد اعمال میشود که متأسفانه شاهد آن هستیم که معدود افرادی در این قشر زحمتکش سوءاستفادههایی میکنند که قطعاً درصورت کشف این موضوع علاوه بر لغو سهمیه آژانس مربوطه از طریق اتحادیه برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت.
تمهید معاونت حملونقل برای خبرنگاران فاقد طرح
پورسیدآقایی همچنین در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر اعتراض خبرنگاران به عدم دریافت طرح ترافیک گفت: بپذیرید که سقف سهمیهها کاهشیافته و این در همه گروههای سهمیهبندی رخداده است، یعنی جانبازان، بنیاد شهید، خبرنگاران، اساتید و ... تنها بخشی از آنها سهمیه گرفتهاند و بااینکه ما به ۲۰۰۰ نفر از خبرنگاران سهمیه دادهایم هنوز ۱۵۰۰ نفر پشت نوبت ماندهاند.
او بابیان اینکه ما پیشنهادها مختلفی را مطرح کردیم تا موجب رضایت جامعه خبری شود اما موردپذیرش قرار نگرفت، گفت: ما به رسانهها پیشنهاد دادیم که نحوه تخصیص سهمیهها به رسانهها و افراد از سوی وزارت ارشاد باشد که قبول نکردند و همچنین پیشنهاد دادیم که به رسانهها در سقف اعتباراتمان شرایطی را فراهم کنیم که از سرویس کارپینو در ایاب و ذهابشان استفاده کنند که بازهم قبول نکردند. به همین دلیل پیشنهاد دادیم که کارت بلیت حملونقل عمومی تا ۳۵۰ هزار تومان به خبرنگارانی که در سامانه ثبتنام کردند اما به آنها آرم داده نشده است در وهله اول این کارتها داده شود و پسازآن سایت مجدداً باز شود تا مابقی خبرنگارانی که خودرو ندارند و طرح ترافیک هم ندارند از این کارت استفاده کنند که روز گذشته دستورات آن صادر شد و تا هفتههای آتی عملیاتی میشود.
سرانجام بازگشایی خط هفت مترو
به گزارش ایسنا، معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد سرانجام بازگشایی خط هفت مترو گفت: ما قول داده بودیم که هفته اول خردادماه بخشی از خط هفت افتتاح شود اما به دلیل مشکلاتی که در تأمین مالی داشتیم و همچنین واردات برخی از قطعات نتوانستیم به قول خود عمل کنیم اما امیدواریم در هفته آخر خردادماه شش کیلومتر از خط هفت را با تجهیزات کامل وارد مدار کنیم.