◄ حق پیادهروی در تهران از بین رفته است
در حوادث فوتی حتماً باید معاون حملونقل ترافیک منطقه به همراه رئیس راهور منطقه حضور داشته باشد.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، محسن پورسیدآقایی در جلسه هماهنگی استقبال از مهر 97 به ترافیک پل صدر اشاره کرد و گفت: ترافیک صدر نسبت به قبل از ساخت این پل تغییری نکرده است، خیلی مواقع مردم وقتی مسیری باز میشود به سمت استفاده بیشتر از خودروها میروند. اگر کسی پیش از این جرأت نمیکرد به خاطر ترافیک پل صدر از خودرو شخصی استفاده کند، بعد از احداث این پل این کار انجام شد، با این کار اعتیاد به استفاده از خودرو بیشتر شد.
به گفته وی، ، ترافیک صدر به مدرس هم سرایت میکند. پایه حل مسأله ترافیک معبرسازی و توسعه نیست، و باید به سمت تقویت مدهای جدید رفت و مردم را به پیادهروی و استفاده از حملونقل عمومی تشویق کرد.
پورسیدآقایی در خصوص ساخت پارکینگ نیز گفت: این مسأله باعث میشود مردم به راحتی خودروهای خود را وارد شهر کنند بدون آنکه دغدغه محل پارک خودرو را داشته باشند. به عنوان مثال مرکز تجاری ارگ چند هزار پارکینگ دارد اما مسیر ورودی به آن تنگ و نامناسب ساخته شده است.
معاون شهردار تهران با بیان این که، معابر نیاز به اصلاح هندسی دارند، تاکید کرد: باید سهولت تردد ایجاد کرد. عرض خیابان باید کمتر شده و به جای آن پیادهروها وسیعتر باشد این همه خیابان وجود دارد که یک متر در کنار آن پیادهرو وجود ندارد، حق پیادهروی در تهران از بین رفته است.
وی در خصوص جرثقیلهای سنگین نیز یادآورشد: بر اساس آخرین مصوبه 4 دستگاه جرثقیل راهور را تجهیز کرده و برای سال آینده هم در بودجه پیشبینی شده تا جرثقیل سنگین خریداری و در اختیار راهور گذاشته شود.
معاون شهردار تهران تأکید کرد: در حوادث فوتی حتماً باید معاون حملونقل و ترافیک منطقه به همراه رئیس راهور منطقه حضور داشته باشند.
پورسیدآقایی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص دپوی اتوبوسها در منطقه 4 شهرداری نیز ابزار داشت: در برخی اماکن این دپو زیاد است و اتوبوسها و کامیونها در معابر مسکونی و در حاشیه برخی خیابانها اقدام به پارک خودرو میکنند که خلاف قانون است.
معاون حملونقل وترافیک خاطرنشان کرد: دوربینها مجهز به پروژکتور شدهاند تا مشکلی در باب رصد خودروها وجود نداشته باشد.
حق پیادهروی در شهرستانها هم از بین رفته است