بازسازی اتوبوسها تا تحقق نوسازی ناوگان تنها راه حل پایتخت
محسن پورسیدآقایی گفت: تا زمان محقق شدن فرایند نوسازی ناوگان اتوبوسرانی باید برای بازسازی بخشی از ناوگان و ادامه فعالیت اتوبوسهای بازسازیشده برنامهریزی کنیم.
محسن پورسیدآقایی گفت: تا زمان محقق شدن فرایند نوسازی ناوگان اتوبوسرانی باید برای بازسازی بخشی از ناوگان و ادامه فعالیت اتوبوسهای بازسازیشده برنامهریزی کنیم.
به گزارش تیننیوز به نقل از ایلنا، نشست هماندیشی شرکتهای بخش خصوصی تحت نظارت شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، با حضور معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری، مدیرعامل شرکت واحد و همچنین مدیران شرکتهای خصوصی برگزار شد.
محسن پورسیدآقایی، مشاور شهردار تهران و معاونت حمل و نقل و ترافیک روز دوشنبه اول بهمن ماه با حضور در ستاد مرکزی شرکت واحد و در یک نشست صمیمی، پای صحبت و درد دل مدیران عامل شرکتهای بخش خصوصی اتوبوسرانی نشست.
در این جلسه ابتدا نمایندهای از این شرکتها به موضوعات مختلف اجرایی در شهر ، فرسودگی اتوبوسها، هزینه بالای تعمیرات و نگهداری، محدودیتها و انتظارات و همچنین بیان کمک از شهرداری برای بازسازی ناوگان تا زمان محقق شدن نوسازی، مشکلات نصب فیلتر جذب دوده و ... پرداخت.
پورسیدآقایی در ادامه جلسه و پس از شنیدن نقطه نظرات و دیدگاههای بخش خصوصی و مدیریت شرکت واحد، با بیان امار جابجایی روزانه ناوگان اتوبوسرانی تهران، اهمیت و شان خدمت به مردم و برکات حاصل از خدمت صادقانه گفت: الزام به نوسازی ناوگان بر کسی پوشیده نیست و دولت محترم هم برای تحقق این موضوع حمایت خویش را اعلام کرده است که امید داریم مقدمات کار به زودی حاصل شود.
وی افزود: تا زمان محقق شدن فرایند نوسازی، با پیشنهاد مطرحشده در این نشست، موافقم که برنامهریزی و اخذ مجوز لازم برای بازسازی بخشی از ناوگان و ادامه فعالیت اتوبوسهای بازسازیشده صورت گیرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: برنامهریزی برای اخذ تسهیلات مناسب بانکی برای تامین بخشی از نیاز ناوگان اتوبوسرانی، در دستور کار معاونت قرار دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیشنهاد شده برای تعیین نرخ کرایه بلیط، ملاک نرخ تورم سالیانه باشد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اهمیت و الزام استاندارد کشور به نصب فیلتر جاذب دوده بر روی اتوبوسها، بر لزوم تعمیر موتور اتوبوسهای کارکرده دیزلی تاکید کرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری در پایان گفت: اتوبوسهای جدید دارای فیلتر جذب دوده و استاندارد یورو بالا هستند و از بابت ایجاد آلودگی هوا مشکلی ندارند. طبق آمار ارایه شده تقریبا بخش کمی از آلودگی شهر تهران ناشی از تردد خودروهای دیزلی سرویس ادارات و اتوبوسهای فرسوده است که بایستی مورد توجه همه دست اندرکاران قرار گیرد . انجام معاینه فنی مستمر یکی از مهمترین ابزارهای کنترلی در کاهش الودگی هوا خواهد بود.