◄ تخصیص کلدرآمد طرحترافیک به حملونقل عمومی و پاک
بعدازاین عوارض طرحترافیک و موارد مشابه آن صرفاً برای توسعه حملونقل عمومی و پاک یا برنامههای کاهش آلودگی هوا هزینه خواهد شد. محسن پورسیدآقایی، معاون حملونقل و ترافیک شهردار تهران با اعلام این خبر افزود: تا سال ۱۳۹۶ نیمی از درآمدهای طرحترافیک (پس از کسر سهم ۲۰ درصد حملونقل ریلی) بهعنوان بودجه جاری دراختیار شهرداری قرار میگرفت و صرف پرداخت حقوق یا سایر هزینههای جاری میشد.
بعدازاین عوارض طرحترافیک و موارد مشابه آن صرفاً برای توسعه حملونقل عمومی و پاک یا برنامههای کاهش آلودگی هوا هزینه خواهد شد. محسن پورسیدآقایی، معاون حملونقل و ترافیک شهردار تهران با اعلام این خبر افزود: تا سال ۱۳۹۶ نیمی از درآمدهای طرحترافیک (پس از کسر سهم ۲۰ درصد حملونقل ریلی) بهعنوان بودجه جاری دراختیار شهرداری قرار میگرفت و صرف پرداخت حقوق یا سایر هزینههای جاری میشد.
بهگزارش تیننیوز به نقل از ایسنا، پورسیدآقایی که در جلسه شورای مدیران معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران سخن میگفت، افزود: از ابتدای سال ۹۷ و در طرحترافیک جدید، تصویب شد که مازاد درآمد طرح نسبت به سال گذشته، منحصراً در حملونقل عمومی هزینه شود.
او ادامه داد: اکنون با مصوبات جدیدی که از شورایشهر تهران اخذشده، از سال ۹۸ نیمه دیگر درآمدهای حاصل از طرحترافیک نیز باید بهعنوان کمکهای فنی و اعتباری در حوزه کاهش آلودگی هوا، نوسازی ناوگان حملونقل همگانی و توسعه حملونقل پاک هزینه شود.
به گفته معاون حملونقل شهرداری تهران، ایجاد زیرساختهای هوشمند برای اینکه هزینه خدمات مترو، اتوبوس، تاکسی، دوچرخه و پارکینگ توسط یک کارت شهروندی انجام شود، از دیگر احکامی است که با پیشنهاد این معاونت در برنامه سوم توسعه شهرداری گنجانده شد. بازنگری سالانه برنامه معاینهفنی، کنترل آلایندههای ناشی از وسایل نقلیه و تعریف شاخصهای کنترلی جدید زیستمحیطی در آزمونها، بررسی وضع محدوده بدون آلاینده حملونقلی، کنترل آلایندگی خودروها در پایانههای اتوبوسرانی و ترمینالها از دیگر الزامات برنامه سوم به نفع سیاستهای کنترل آلودگی هوا است.