پلاک پوشانی خودروهای تهران رو به کاهش است
پس از اجرای طرح کنترل آلودگی هوا پلاک پوشانی خودروها در پایتخت کم شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: پس از اجرای طرح کنترل آلودگی هوا پلاک پوشانی خودروها در پایتخت کم شده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محسن پورسیدآقایی در حاشیه مراسم افتتاحیه کال سنتر شهروند تهران و جشن دو میلیونی سایت تهران من در جمع خبرنگاران افزود: دلیل این امر آن است که دوربینها خروجی و داخل طرحهای ترافیک فعال شده است و تصور اینکه فقط در ورود به محدودههای ترافیکی پلاک خوانده می شد، تصور غلطی است.
وی تاکید کرد: کل دوربینهای خروجی و وسط شهر فعال و مجهز به سامانه ثبت تخلف ورود غیرمجاز به طرحهای ترافیکی تهران است.
به گفته پورسیدآقایی، ماهی ۷۰ تا ۸۰ مورد شناسایی پلاک مخدوش توسط سامانه تهران من انجام و لیست به پلیس برای اعمال قانون فرستاده میشود.
معاون شهردار تهران همچنین گفت که سال گذشته اطلاعات بیش از ۳ هزار خودرو پلاک مخدوشی به پلیس داده شد.
وی در خصوص برخی اعتراضات نسبت به ثبت تخلفات در سامانه تهران من نیز گفت: ۲۰ درصد اعتراضها یعنی ۶ هزار تیکت مربوط به پلاک مخدوشیها بود و کل تیکت هایی که ثبت شده ۳۱ هزار و ۷۱۲ بوده است.
وی همچنین با اشاره به افتتاح مرکز کالسنتر(پاسخگویی ۲۴ ساعته) سایت «تهران من» گفت: این کالسنتر در سه شیفت کاری ۲۴با نفر نیرو فعالیت میکند.
پورسیدآقایی خاطرنشان کرد که متوسط میانگین زمان انتظار برای تماس با ۱۳۷ داخلی پنج حدودهفت دقیقه است و تلاش میشود در آینده نزدیک این زمان کاهش یابد.
هر ۲ هفته یک خدمت جدید در سامانه تهران من بارگذاری میشود
محمد فرجود مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت که هر ۲ هفته یک خدمت جدید در سامانه تهران من بارگذاری میشود.
وی ادامه داد: با تمهیدات انجام شده هر روز سرویسها بهروزرسانی میشود.
فرجود گفت: تلاش میکنیم پاسخگویی به شهروندان در خصوص طرحهای ترافیکی تهران به صورت آنلاین باشد و سوالات پرتکرار توسط ماشین پاسخ داده میشود.
وی افزود: سعی میکنیم کارها و پاسخگویی به شهروندان به صورت چتی و غیرتماسی انجام میشود.
این مقام مسئول گفت: کالسنتر ما دائم در حال تغییر بوده و هدف ما رضایت شهروندان است و خوشبختانه پیک پاسخگویی در خصوص طرحهای ترافیکی تهران را رد کردیم.
فرجود ادامه داد: در آینده نزدیک سیستم موقعیتیابی تماس گیرنده را راهاندازی میکنیم و در گام اول این سیستم را در سامانه ۱۲۵ بکار میگیریم تا شخصی که مثلا با آتشنشانی تماس میگیرد، موقعیتش مشخص شود و امدادرسانی زودتر انجام شود.
سعید زیدآبادی رئیس اداره میز خدمت سازمان فاوا نیز در این مراسم گفت: ۲۶ اسفند ۹۶ تهران من راهاندازی شد.
وی ادامه داد: در این مدت سعی شد تماس شهروندان با سامانه «تهران من» را تا حد ممکن پاسخگو باشیم و امروز رد تماس ها از ۶۰ درصد به ۴ درصد رسیده است.
به گفته این مقام مسئول، از ابتدای سال ۹۷ تا کنون شاهد رشد ۳۰ درصدی تماسهای مردمی با سامانه تهران من بودهایم که امروز با اجرای طرح کنترل آلودگی هوا بیشتر تماسها بیشتر در خصوص این موضوع است.
زیدآبادی افزود: تنها در هفته اول تیرماه (آغاز طرح کنترل آلودگی هوا) ۲۳ هزار تماس ورودی داشتیم و به بیش از نیمی از آنها پاسخ داده شد و امروز ۷۵ درصد این تماسها پاسخ داده میشود.
وی گفت که هم اکنون روزانه به ۱۲ هزار تماس با شماره ۱۳۷ داخلی ۵ پاسخ داده میشود.
زیدآبادی خاطرنشان کرد: از ابتدای راهاندازی سامانه تهران من به بیش از یکمیلیون و ۵۸۰ هزار تماس پاسخ داده شده است.