معاون شهردار تهران: لغو طرح ترافیک باعث انتشار ویروس کرونا میشود
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: لغو طرح ترافیک علاوه بر تشدید آلودگی هوا و افزایش سفرهای غیرضروری در مرکز شهر باعث انتشار ویروس کرونا میشود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: لغو طرح ترافیک علاوه بر تشدید آلودگی هوا و افزایش سفرهای غیرضروری در مرکز شهر باعث انتشار ویروس کرونا میشود.
به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در حاشیه جلسه امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره موضوع طرح ترافیک اظهار داشت: طرح ترافیک یک موضوع انضباطی است که سالهای زیادی از اجرا شدن آن میگذرد همچنین هدف از اجرای این طرح کاهش تراکم خودورها و کمتر شدن آلودگی در مرکز پایتخت بوده است.
وی افزود: لغو طرح ترافیک علاوه بر تشدید آلودگی هوا سفرهای غیرضروری و بیهدف را در مرکز شهر افزایش میدهد و به نوعی باعث نشر ویروس میشود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به افزایش شیوع کرونا طرح ترافیک لغو میشود یا خیر،گفت: در مورد وضعیت طرح ترافیک شهرداری تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا است.
هاشمی اعلام کرد: با فعال شدن مشاغل و صنوف حدود 10 درصد بار ترافیکی مترو و اتوبوس افزایش یافت و آمارها نشان میدهد که میزان بار ترافیکی مترو و اتوبوس همچنان در همین میزان است.
وی در مورد اینکه آیا استفاده از مترو و اتوبوس در شیوع کرونا تأثیر داشته است یا خیر،گفت: من نمیتوانم در مورد علل شیوع بیماری و دلایل افزایش آمار صحبت کنم ولی در حال حاضر در مترو و اتوبوس حدود 98 درصد مسافران از ماسک استفاده میکنند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: برای رعایت فاصلهگذاری اجتماعی باید تعداد وسایل حمل و نقل عمومی افزایش یابد.
هاشمی درباره کمبود واگن و قطار مترو گفت:در حال حاضر 1400 واگن در پایتخت کمبود داریم البته قرارداد ساخت 210 دستگاه واگن با شرکت واگنسازی در حال تنظیم است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران بیان داشت: همچنین قرارداد تولید 630 واگن نیز سه سال پیش در دولت به تصویب رسیده که خوشبختانه اخیراً بانک مرکزی اقداماتی را انجام داده است ولی 24 ماه حدوداً طول میکشد که این 630 واگن در اختیار شهرداری قرار گرفته شود.
وی عنوان کرد: همچنین برنامههایی را در دستور کار قرار داده ایم تا هزار دستگاه اتوبوس پایتخت را اورهال کنیم همچنین قرارداد خرید هزار اتوبوس جدید نیز انشاءالله تا پایان سال به نتیجه خواهد رسید البته این مسأله فرآیند پیچیده و سختی است.
هاشمی در مورد هزینه اورهال اتوبوسهای فرسوده گفت:یک دستگاه اتوبوس حدود 400 میلیون تومان بودجه برای اورهال کردن آن نیاز است و با مصوبه امروز شورای شهر اختیارات مجمع اتوبوسرانی ده برابر شد و اکنون میتوانیم اقدامات بیشتری را با سرعت بهتر جهت نوسازی اتوبوسها انجام دهیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت:لایحه دو فوریتی اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انجام معاملات مربوط به تکمیل، توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی امروز در صحن شورا مطرح شد که اعضا به آن رأی دادند و ما درخواست کردیم که سقف اختیارات شهرداری تا 20 میلیارد تومان افزایش یابد.