برخورد با لوله آب، دلیل تاخیر در تکمیل پروژه بزرگراه تندگویان
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: در پروژه تقاطع غیر هم سطح بزرگراه های شهید تندگویان و نواب، به یک لوله آب برخورد کرده ایم با این حال پروژه در سال جاری تکمیل و بهره برداری خواهد شد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: در پروژه تقاطع غیر هم سطح بزرگراه های شهید تندگویان و نواب، به یک لوله آب برخورد کرده ایم با این حال پروژه در سال جاری تکمیل و بهره برداری خواهد شد.
به گزارش تین نیوز، صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، درخصوص زمان تکمیل پروژه تقاطع غیر هم سطح شهید تندگویان و نواب که از مدتی پیش احداث شده بود، گفت: متاسفانه در این پروژه به یک معارض لوله آب برخوردیم که در نقشه ها پیش بینی نشده بود و نمی دانستیم که چنین چیزی در آن نقطه وجود دارد.
وی افزود: به همین دلیل در حال ایجاد تغییراتی در طرح هستیم تا لوله را جا به جا نکنیم. چرا که جابه جایی آن بسیار پر هزینه خواهد بود و ممکن است آب به مدت چند روز برای اهالی منطقه قطع شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ابراز داشت: این موضوع به زودی حل می شود و برنامه ما برای تکمیل و بهره برداری از زیر گذر تندگویان، برای سال ۱۴۰۰ است یعنی تکمیل این پروژه نباید به سال ۱۴۰۱ کشیده شود.
صبوری دیلمی تصریح کرد: در حال حاضر در پیشبرد این طرح بسیار پیش رفته ایم و تقریبا در حال نهایی شدن است. پیش بینی می کنم که در فروردین و اردیبهشت ماه عملیات اجرایی این طرح آغاز شود.
به گزارش مهر، تقاطع بزرگراه های شهید یارجانی(نواب) و شهید تندگویان یکی از نقاط پرتقاضای سفر در پهنه جنوبی شهر تهران است که از یک سو به دلیل قرار گرفتن در کریدور سفرهای ورودی از استان های جنوبی کشور و از سوی دیگر به دلیل واقع شدن در مسیر حرم مطهر امام خمینی(ره)، بهشت زهرا(س) و نیز نزدیکی به پایانه مسافربری جنوب پایتخت همواره با حجم قابل توجهی از ترافیک عبوری و محلی مواجه بوده است.
مقدمات و مطالعات اجرایی شدن این طرح پایان سال ۱۳۹۸ شروع و هفتم آبان ماه ۹۹ نیز عملیات اجرایی آن آغاز شد. این طرح با یک زیرگذر و یک پل روگذر با ۵۷ میلیارد تومان اعتبار با مشارکت بخش خصوصی ساخته خواهد شد.
طرح تقاطع غیرهمسطح بزرگراه های شهید یارجانی و شهید تندگویان شامل یک مسیر زیرگذر در امتداد باند شرق به غرب بزرگراه شهید تندگویان و یک پل چپگرد به منظور برقراری گردش ترافیکی شمال به شرق در محل تقاطع است. غیرهمسطح سازی تقاطع این دو بزرگراه ضمن کاهش گردش های اضافی، بار ترافیک ورودی به میدان بهمن و بزرگراه آزادگان را کاهش داده و ضمن توزیع متناسب ترافیک عبوری، بر بهبود رفت و آمدهای محلی نیز اثرگذار خواهد بود.