بازدید سایت : ۵۳۱۴۷

به‌ روزرسانی طرح جامع ریلی شهر تهران

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به ارزیابی و به‌روزرسانی طرح جامع ریلی شهر تهران، از ساخت و تکمیل ۴ خط شامل خطوط ۱۱،۱۰،۹،۸ شبکه داخلی ریلی شهر تهران تا سال۱۴۲۰ خبر داد.

به‌ روزرسانی طرح جامع ریلی شهر تهران
تین نیوز |

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به ارزیابی و به‌روزرسانی طرح جامع ریلی شهر تهران، از ساخت و تکمیل ۴ خط شامل خطوط ۱۱،۱۰،۹،۸ شبکه داخلی ریلی شهر تهران تا سال۱۴۲۰ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از همشهری آنلاین، شهریار افندی زاده با بیان اینکه سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در مطالعات بازبینی شبکه انبوه‌بر همگانی شهر تهران براساس آخرین طرح جامع ریلی شهر تهران مصوب سال ۱۳۹۸ را ارزیابی و به‌روزرسانی کرده، گفت: طی این مطالعه، پیشنهادهای گوناگون درخصوص تکمیل خطوط شبکه مترو و همچنین تحلیل‌های ترافیکی و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا در یکصد و نود و یکمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، طرح احداث و تکمیل ۴ خط مترو ۱۱،۱۰،۹،۸ برای افق سال۱۴۲۰ تصویب شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در تشریح جزییات این طرح به مطالعات طراحی خط ۸ مترو اشاره کرد و گفت: این خط با ابتدا و انتها از افسریه - آیت به طول ۴۰ کیلومتر و تعداد ۳۵ ایستگاه، بخشی از مسیر حلقه‌ای را که به دور قسمت مرکزی تهران کشیده شده است را شامل می‌شود و به محدوده متراکم مرکزی که توسط خطوط فعلی مترو پوشش داده نشده‌اند، خدمت‌رسانی می‌کند.

افندی زاده افزود: خط ۸، هسته مرکزی تهران را به شکل نیم‌حلقه پوشش داده و از خیابان ابومسلم خراسانی واقع در جنوب محله افسریه آغاز و پس از عبور از جنوب هسته مرکزی شهر به سمت غرب تهران امتداد یافته و از جنوب غربی منطقه ۱۷ به سمت شمال ادامه مسیر داده و پس از چرخش مجدد از حوالی صادقیه به سمت شرق تغییر مسیر داده و با عبور از شمال هسته مرکزی شهر به سمت شمال شرق تهران در حوالی ایستگاه متروی سرسبز منتهی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در ادامه با بیان اینکه خط ۸ با پوشش مناطق ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۱۹ در جنوب شهر تهران و پس از اتصال به ایستگاه اصلی راه‌آهن و پایانه جنوب، به سمت غرب و شمال امتداد می‌یابد، اظهار کرد: این خط پس از پوشش مناطق۲، ۹ و ۱۰ و اتصال به شاخه فرودگاه مهرآباد خط ۴ به سمت شرق توسعه پیدا کرده و در این بخش با عبور از مناطق ۶ و ۷ و اتصال به پایانه بیهقی، در نهایت در ایستگاه پایانی سرسبز در مرز مناطق ۴ و ۸ با خطوط ۲ و ۹ تبادل خواهد داشت.

افندی زاده یادآور شد: خط ۸ متروی تهران یک خط توزیع‌کننده است که با تمامی خطوط متروی تهران به‌ غیر از خطوط ۵ و ۱۰ در تبادل است. این خط با چهار خط فعلی متروی تهران (خطوط ۱، ۲ ، ۳ و ۶) دو ایستگاه تقاطعی در نقاط مختلف شهر دارد که این موضوع می‌تواند موجب تشکیل حلقه‌هایی با ترکیب خط ۸ و ۴ خط موجود شود.

به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران، وجود این حلقه‌ها باعث می‌شود مسیرهای جایگزین بیشتری در اختیار مسافران قرار گیرد که می‌تواند باعث کاهش بارترافیک و افزایش ظرفیت خطوط مترو شده و از طرفی، به پایداری بیشتر شبکه ریلی تهران کمک کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.