بازدید سایت : ۲۶۳۲۹۱

جنت آباد تا لویزان، مسیر دوم خط تراموا

شهردار پایتخت گفت: امروز قرارداد ساخت مترو در خط ۸ و ۹ منعقد شد که درمجموع در این دوخط، ۹۲کیلومتر و ۷۱ ایستگاه به ناوگان اضافه می شود که ارزش آن ۴.۶ میلیارد یورور است.

جنت آباد تا لویزان، مسیر دوم خط تراموا
تین نیوز |

شهردار پایتخت گفت: قرارداد ساخت مترو در خط ۸ و ۹ منعقد شد که درمجموع در این دوخط، ۹۲کیلومتر و ۷۱ ایستگاه به ناوگان اضافه می شود که ارزش آن ۴.۶ میلیارد یورور است.

به گزارش تین نیوز به نقل از همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه رونمایی از ناوگان حمل و نقل برقی شهر تهران در میدان آزادی در جمع خبرنگاران گفت: امروز، روزی تاریخی است و به سمت تغییر الگوی بهره مندی از سوخت فسیلی به سمت برقی هستیم. تهران با بالاترین ضریب ترافیک و آلودگی هوا نیازمند تحول است، در همین راستا از یک سال قبل برنامه ریزی جدی در این زمینه انجام شد.

وی افزود: امروز قرارداد ساخت مترو در خط ۸ و ۹ منعقد شد که درمجموع در این دوخط، ۹۲کیلومتر و ۷۱ ایستگاه به ناوگان اضافه می شود که ارزش آن ۴.۶ میلیارد یورور است. همچنین خط ۱۱ نیز با هیمن روش و منوال شروع می شود.

زاکانی با بیان اینکه همچنین دو رام تراموا امروز رونمایی شد، عنوان کرد: البته تراموا در حال گذراندن تست های خود است و تا اینجا تست ها را بسیار خوب گذرانده و از سال آینده خط یک بی.آر.تی از شرق تا آزادی با تراموا طی خواهد شد و برای خط دو تراموا نیز مجوز برای تردد از جنت آباد تا لویزان به صورت نعل اسبی از سوی شورای عالی ترافیک صادر شده است.

شهردار تهران اضافه کرد: یکی از ویژگی های تراموا میزان مسافرپذیری است که مابین مترو و اتوبوس مسافر می گیرد یعنی حدود ۳۶۰ مسافر. بنا داریم ترامواهای ۴ واگنه در تهران داشته باشیم و ایستگاه های بی آر.تی با تغییراتی کم، قابلیت استفاده برای تراموا را دارند.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که تراموا استهلاک پایینی دارد و عمری ۳۰ ساله دارد و همچنین سیگنالینگ دارد که کل خط را مانند مترو مدیریت کرده و سر ساعت حرکت می کند و با هر بار شارژ دوبار خط را طی می کند، البته در ابتدا و انتهای خط شارژر وجود دارد.

زاکانی با بیان اینکه ۳۰۰۰ اتوبوس برقی خریداری کردیم که از این میان اولین قسمت یعنی ۱۸۷ قسمت امروز وارد خطوط می شود و ظرف ۴ الی۵ ماه اینده مابقی نیز وارد می شود.

وی در مورد روند واگذاری تاکسی های شاسی بلند برقی گفت: روند واگذاری از هفته آینده شروع می شود و تردد خودروها با توجه به کیفیت شان قطعا ظاهر شهر را تغییر می دهد و پرداخت وام از خودروهای قبلی شروع می شود که ۸۰۰ میلیون وام صفر درصد در نظر گرفته شده است.

شهردار تهران با بیان اینکه همت مدیریت شهری، دولت و مجلس این است که مطالبات مردم در زمینه حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا رفع شود، در مورد تحقق ماده ۱۲ ماده توضیح داد: وزیر صمت، وزیر نفت، وزیر نیرو و معاونت علمی و سازمان برنامه و بانک شهر و ملی دست به دست هم دادند و این کار را امضا کردند و شروع کار نیز با حل مشکلات ۱۷۲ تاکسی برقی خواهد بود که پیش از این واگذار شده است و حتما اجرای آن به امسال می رسد.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد سرانجام واگن های داخلی و خارجی نیز گفت: وعده ای دادیم مبنی بر اینکه از بهمن ماه واگنهای جدید ملی وارد خطوط می شود و از دو الی سه روز قبل نیز اولین رام قطار ملی وارد تستهای آزمایشی شد و منتظریم تست ها نهایی شود. البته کل تست ها را روی یک رام قطار ۸ واگنه انجام دادیم و مجوزها نیز اخذ شده بود.

زاکانی در مورد واگن های خارجی نیز بیان کرد: واگنها با طرف خارجی از طریق دولت در حال پیگیری است و امروز هم رییس جمهور دستور ویژه ای در مورد آن داد.

شهردار تهران با بیان اینکه در گام بعدی ون و موتور سیکلت در تهران خواهیم داشت و مقرر شده که ۱۰ هزار ون اضافه شود و در تلاشیم از آنجایی که موتورسیکلت آلایندگی بالایی دارد بتوانیم موتورسیکلت با کیفیت و برقی در خدمت مردم بگذاریم.

وی در پایان با بیان اینکه ۴۱ ماه و۲۱ روز پیش که ما مدیریت شهر تهران را برعهده داشتیم تنها حدود ۸۰۰ اتوبوس داشت و امروز اتوبوس در گردش بیش از ۲۳۰۰ اتوبوس است، گفت: با ورود ناوگان برقی جدید عملا چهره شهر در سال آینده متفاوت وسطح خدمات افزایش می یابد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی اکبر عادلی پاسخ


    همه می دانند قبل از اجرای هر پروژه ای حتما باید توجیهات فنی و اقتصادی موجهی تهیه شود وگرنه می شود انتخاب لکوموتیو های آلستوم و زیمنس. قبل از انقلاب لکوموتیو های SD40 یا GT26 آمریکایی را انتخاب کردند که پس از ۵۰ سال، هنوز همه متخصصین و حتی لکوموتیو ران کشور اعتقاد دارند که هنوز لکوموتیوی سرتر از جی تی ۲۶ نیامده است. این تعریف و تمجید فقط در مورد ناوگان ریلی نیست بلکه در مورد ناوگان جاده ای هم انتخاب ها، دقیق و تخصصی و سازگار با شرایط کشور ما بوده است. البته ، بعد انقلاب اتوبوس های دو کابین یا فانوسی ایکاروس را می توان از انتخاب خوب شهرداری یا بهتراست بگویم وزارت کشور به حساب آورد.

  • علی اکبرعادلی پاسخ

    ادامه
    بنابراین عزیزانی که در حال انتخاب تراموای چینی هستید مراقب باشید ، این تکنولوژی فقط در چند کشور از جمله چین استفاده می شود. کشور های صاحب سبک در حمل و نقل عمومی این سامانه را تست کردند اما بعد از مدت کوتاهی ازآن عبور کردند و به سامانه تراموای ریلی یا چرخ فولادی روی آوردند. بنده در ادامه بعضی از معایب ترامواهای چرخ لاستیکی را خدمت شما عرض می کنم‌ .توصیه می کنم در این انتخاب مطالعه کافی انجام دهید .

  • علی اکبر عادلی پاسخ

    ادامه
    ۱- راندمان انرژی*
    راندمان انرژی ترامواهای چرخ لاستیکی کمتر از راندمان انرژی ترامواهای معمولی چرخ فلزی است.
    *۲- مصرف انرژی بالاتر*
    ترامواهای چرخ لاستیکی به دلیل اصطکاک و مقاومت غلتشی بالاتر، انرژی بیشتری مصرف می کنند.
    *۳-هزینه های نگهداری*
    هزینه نگه داری تراموای لاستیکی نسبت به ترامواهای معمولی بیشتر است لاستیک ها باید زودتر از چرخ های فولادی تعویض شوند.
    *۴-کیفیت سواری*
    اگر نگه داری و سطح تماس چرخ فولادی روی ریل در شرایط مناسب باشد، کیفیت سواری ترامواهای چرخ فولادی نسبت به تراموا های چرخ لاستیکی بهتر است.
    *۵- ناسازگاری آب و هوا*

  • علی اکبر عادلی پاسخ

    ادامهترامواهای لاستیکی در آب و هوای نامساعد مانند برف و یخبندان کشش لازم را ندارند.
    *۶-آلودگی هوا*
    ذرات ریز ناشی از سایش لاستیک ترامواهای چرخ لاستیکی می توانند هوا را آلوده کنند.
    *۷-تکنولوژی پیچیده*
    ترامواهای چرخ لاستیکی فن آوری پیچیده تری نسبت به ترامواهای معمولی دارند.
    *۸- سامانه اختصاصی انعطاف ناپذیر*
    تراموای چرخ لاستیکی سامانه اختصاصی است که در افزایش یا جایگزینی ناوگان و تغییر زیر ساخت انعطاف ندارد. _۳

  • ناشناس پاسخ

    تردد تراموا به صورت نعل اسبی یعنی چه ؟

  • علی اکبرعادلی پاسخ

    دوست عزیز سلام
    اگر منظور شما تراموای اسبی است. نسل اولیه ترامواها مانند قطار روی ریل هستند ولی بجای نیروی محرکه موتوری، به کمک دو تا چهار اسب که درجلوی واگن مسافری بسته میشد روی ریل حرکت می کرد.