بازدید سایت : ۳۵۸۹۲

◄ کاهش ۷۰ درصدی تخلفات رانندگی تهرانی ها با توسعه ITS

◄ کاهش ۷۰ درصدی تخلفات رانندگی تهرانی ها با توسعه ITS

تین نیوز | مدیر بخش سیستم های ثبت تخلف مکانیزه شهر تهران با اشاره به تاثیر سیستم های هوشمند بر رفتار ترافیکی مردم تهران بیان داشت: سیستم های ITS  به کار رفته در شهر تهران تا کنون باعث کاهش 70 درصدی رفتارهای پرخطر و رانندگی غیر قانونی شهروندان شده است و امیدواریم این دوربین ها آنقدر کم کاربرد شوند که روزی شاهد جمع آوری آنها باشیم.

به گزارش خبرنگار تین نیوز از جلسه کارگروه ITS که هفته گذشته در ساختمان معاونت حمل و نقل و ترافیک برگزار شد، باباخانی مدیر بخش ثبت تخلفات مکانیزه شهرداری تهران با اشاره به پروژه های ثبت تخلف اظهار داشت: هر یک از فناوری های نوین ITS باید در زمان مناسب وارد شبکه ترافیک شهر و فرهنگ سازی شود.

باباخانی با اشاره به تاثیر سیستم های هوشمند بر رفتار ترافیکی مردم تهران بیان داشت: سیستم های ITS  به کار رفته در شهر تهران تا کنون باعث کاهش 70 درصدی رفتارهای پرخطر و رانندگی غیر قانونی شهروندان شده است و امیدواریم این دوربین ها آنقدر کم کاربرد شوند که روزی شاهد جمع آوری آنها باشیم.

مدیر بخش سیستم های ثبت تخلف مکانیزه شهر تهران با بیان اینکه"برگ جریمه از زمان ثبت تا ارسال برای شهرداری تهران هزینه بر است" تصریح کرد: تا کنون یک ریال از هزینه ارسال جرایم به حساب شهرداری تهران واریز نشده است.

وی با اشاره به احتمال بروز خطا از سوی دوربین های ثبت تخلف گفت: تنها احتمال خطا در سیستم های هوشمند حمل و نقلی می تواند در بخش OCR اتفاق افتد زیرا احتمال دستکاری پلاک از سوی افراد متخلف وجود دارد.

باباخانی یادآور شد: ابتدا تخلفات رانندگی از سوی دوربین های ثبت تخلف منصوب در شهر ضبط و سپس به سرور مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران ارسال می شود و از آنجا جهت تایید به نهایی به شهرک آزمایش ارسال می شود و در صورت تایید، جهت ارسال جرایم به شهرداری تهران و بخش صدور جرایم بازگردانده می شود.
 
مدیر بخش سیستم های ثبت تخلف مکانیزه شهر تهران با اشاره به تعداد سامانه های ثبت تخلف خاطرنشان کرد: در حال حاضر 8 نوع سامانه هوشمند ثبت تخلف نصب شده در شهر تهران به ترتیب 1-سرعت غیر مجاز 2- ورود به محدوده طرح ترافیک 3- عبور از چراغ قرمز 4- عبور از خط اضطرار در تونل 5- تردد غیر مجاز از خط ویژه اتوبوس 6- ثبت تخلف تغییر خط حرکت 7-  ورود خدورو سنگین به تونل 8- ورود به محدوده ذوج و فرد هستند که ماهانه یک میلیون برگ جریمه با حداقل مبلغ 40 هزار تومان ضبط می کنند.

وی در ادامه از رونمایی از دوربین ثبت تخلف ورود خودروهای سنگین به خط سرعت بزرگراه ها قبل از پایان سال 93 خبر داد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.