چالش امنیت اقتصادی تاکسیران توسط مسافربر شخصی
تیننیوز| چندی است مسافربرهای شخصی که حالا پلاک های شهرستان هم به آنها اضافه شده، بدون هیچ پشتوانه هویتی و قانونی در خیابان های شهر جولان می دهند و مشکلاتی را برای درآمد تاکسیرانان بوجود آورده اند.
میثم مظفر مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در گفتگوی تلویزیونی با برنامه در شهر در خصوص مشکلات ایجاد شده برای تاکسیرانان تهرانی توسط مسافربرهای شخصی، ضمن انتقاد جدی به مسئولین و مراجع ذیربط درخصوص عدم برخورد با این معضل عنوان کرد: هیچ یک از منابع قانون گذاری اجازه فعالیت به مسافربرهای شخصی را در سطح شهرها نمی دهند.
وی در ادامه افزود: مصوباتی در هیات وزیران و مجلس شورای اسلامی وجود دارد که وظیفه حمل و نقل درون شهری را صرفاً بر عهده شهرداری ها گذاشته اند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ضمن غیرقانونی دانستن فعالیت مسافربرهای شخصی از وزارت کشور و پلیس خواست تا با آنها برخورد کنند،که متاسفانه به نظر می رسد به اقتضاعات و مصالحی، این برخورد جدی تابحال صورت نگرفته است.
مظفر ادامه داد: یک مسافربر شخصی هویت مشخص ثبت شده ای ندارد و بالعکس تاکسیران زمانی که مجوز می گیرد از عدم اعتیاد، عدم سوءپیشینه کیفری، آدرس منزل و مسایل هویتی و شناسنامه ایی آن فرد کاملا ثبت می شود و دسترسی سریع به اطلاعات تاکسیرانان وجود دارد و اگر شکایتی از عملکرد تاکسیران وجود داشته باشد محکمه هیأت انضباطی تاکسیرانی وجود دارد.
وی گفت: مسافربر های شخصی از یک سو امنیت اجتماعی مسافران و شهروندان را به خطر انداخته و از سوی دیگر امنیت اقتصادی تاکسیرانان را به چالش کشیده اند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در پایان عنوان کرد: بخش زیادی از ترافیک، آلودگی هوا و هرج و مرج ترافیکی شهر مربوط به مسافربرهای شخصی است که این روزها پلاک های شهرستان نیز به آنها اضافه شده و بدون هیچ پشتوانه قانونی، کنترل و نظارت و هویت مشخص در شهر فعالیت می کنند.
این عقوبت که شرکت های نامشروع تاکسیرانی خصوصی، ابتدای تظلمات ۱۰ ساله و عاقبت چپاول کردن حق الناس و عموم مسافران تاکسی و تاکسیرانان خدوم تهران، تحت نظارت و مدیریت پیروزمندانه مجموعه نامدیریت شرّی تهران است که شاید متوجه آثار و نتایج سالها اهتمام سازمانی - دولتی - شورائی و نهادی و غیره! و با قدرت تمام! بر فریب و ترعیب و خفقان و سرکوب اعتراضات مردم، مسافران و تاکسیرانان به نفع خود بشوند. در حالیکه یک کشور بطور زنده شاهد بوده است دولت سابق، فقط ۴۰۰۰۰ تاکسی در تهران را، با تخصیص اعتبارات ۴ درصد و ساماندهی تمام مسافربرهای شخصی تهران و ۴۰ شرکت خصوصی و مردمی برای ساماندهی حمل و نقل تاکسی درونشهری و ۶۰ خط تاکسیرانی تهران را به ۷۰۰ خط تاکسیرانی، توسعه و ساماندهی نمود که همه حاشا شد!؟، و طی دو سال ۸۶ تا ۸۸، کاملاً طراحی و اجراء و هنوز هم در خدمت شهروندان میباشند که تمام این برکات را به یمن وجود نارسانه های بی رسالت و خفقان دوست! و نابازرسی های بی بازرس شهری و دولتی، همه را محدود به برخوردرای دو سه شرکت خصوصی حق الناس خور کرده و الباقی، مردم و شهروندان و مسافران تاکسی و تاکسیرانان خدوم را، محروم حقوق اولیه و مسلم خودشان مورد تظلم ۱۰ ساله قرار دادید بطوریکه تمام برکات و تسهیلات و فرصت های ایجاد شده و ارزشها و امکانات افزوده عمومی شهروندان و تاکسیرانان تماما مورد غصب و تملک و تصرف روزافزون قرار داده اید. حتی به بیمه گروهی تاکسیرانان هم رحم نکردید و حق بیمه پزراخت شده آنان هم امروز هنوز در سفره شماست، و با فریب و حقه بازی بیمه گروهی و صنفی آنان را به مزایای ناقص بیمه آزاد و انفرادی تنزل دادید و در یک کلام همه هویت تاکسی را معادل شخصی قرار دادید و حتی نظم فعالیت و ساعات خدماترسانی و تعداد خطوط تاکسیرانی راغ بجای افزایش کاهش داده و شبانه روز در طراحی و نظارت جهت حذف و نابودی آنچه که به نفع مسافران تاکسی و تاکسیرانان خدوم بوده است از هیچ امر و نهی کوتاهی نکردید. اینها فقط گوشه ای از لعن و نفرین شهروندان برای نامدیریت شهری و شرکاء آنهاست.