بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄اولین اپلیکیشن موبایلی سازمان تاکسیرانی رونمایی می شود

◄اولین اپلیکیشن موبایلی سازمان تاکسیرانی رونمایی می شود
|
تین‌نیوز| مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهرداری تهران از رونمایی اولین اپلیکیشن موبایلی سازمان تاکسیرانی با قیمت اندک که در هفته آینده صورت می‌گیرد، خبر داد.
 
به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، میثم مظفر در نشست خبری امروز در محل این سازمان برگزار شد با اشاره به جزییات اپلیکیشن موبایلی سازمان تاکسیرانی که با مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی خواهد شد، اظهار داشت: رونمایی از اپلیکیشن موبایلی جابه‌جایی مسافر متعلق به شرکت تاکسیرانی است که در چارچوب قانون و قواعد ویژه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این موضوع که این روزها فضای شهر متاثر از فعالیت شرکت‌های اپلیکیشن موبایلی  است، تصریح کرد: سازمان تاکسیرانی به‌عنوان متولی تاکسی در شهر تهران اعلام می‌کند که اولین سامانه و اپلیکیشن موبایلی به منظور حمل مسافر، متعلق به سازمان شرکت تاکسیرانی شهر تهران پیش از شروع سال 96 فعالیت خود را در این کلان‌شهر با 8000 تاکسی آغاز خواهد کرد.
 

‌مظفر با تاکید بر این نکته که در هفته آینده طی مراسمی ازبرند و نام تجاری آن به صورت رسمی پرده‌برداری می‌شود، افزود: در مرحله نخست طرح 8000 راننده تاکسی آموزش‌ها و آزمون‌های لازم را پشت سرخواهند گذاشت و پس از اخذ گواهی سلامت جسمی و روانی و پذیرش در آزمون پس از آموزش موفق خواهند شد در زمره رانندگانی که در این اپلیکیشن از آنها استفاده می‌شود قرار بگیرند.

 
مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت بر تاکسیرانی شهرداری تهران با بیان این‌که «اپلیکیشن اولین مجموعه مجاز و دارای استانداردهای لازم جابه‌جایی مسافر از مراجع قانونی است»، گفت: تنها تاکسی‌هایی که حوزه تعریف شده برای فعالیت شهر تهران هستند در این اپلیکیشن فعال خواهند بود و پس از آن در ادامه آژانس‌های شهر تهران که مجوز کار خود را از شهرداری دریافت کرده باشند به این اپلیکیشن خواهند پیوست.
 
مظفر با اشاره به این مطلب که در این طرح تاکسی‌ها در ایستگاه و محل ویژه‌ای که برای آنها در نظر گرفته شده متوقف هستند و با ثبت تقاضای سفر به سمت حرکت می‌کنند،ابراز داشت: پیش‌بینی شده تا این دسته از تاکسی‌ها در مقابل هتل، بیمارستان، مراکز تجاری حضور پیدا کرده و در جایگاه‌های ویژه‌ای که برای آنها تعبیه شده مستقر شوند که در حال حاضر 30 جایگاه ویژه به منظور حضور این قبیل تاکسی‌ها در شهر تهران اختصاص پیدا کرده که با اعلام و افتتاح رسمی از اپلیکیشن خدمات دادن به متقاضیان را شروع خواهند کرد.
 
به گفته وی، تمامی رانندگان این اپلیکیشن دارای تأییدیه‌های جسم و روان هستند که توسط شرکت شهر سالم شهرداری تهران صادرخواهد شد و برای اولین بار مسافرین این قبیل تاکسی‌ها نیز از خدمات بیمه‌ شخص ثالث برخوردا می‌شوند و این مطلب مهمی است که متاسفانه تا به امروز در ارائه خدمات به مسافران مغفول مانده است، بهره‌مند شده و تحت پوشش بیمه قرا می‌گیرند.
 
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تهران با اشاره به این مهم که سرور این نرم‌افزار ایرانی و بومی و در داخل کشور است، گفت: برای اطمینان خاطر این اپلیکیشن به سرورهای شهرداری متصل است و بک آپ این اپلیکیشن در شهر دیگری غیر از تهران در دماوند نگهداری خواهد شد تا مشکلی برای از بین رفتن اطلاعات و دسترسی به سرور برای ما در استفاده از آن به وجود نیاید.
 
مظفر در ادامه این نشست خبری با تاکید بر لزوم تامین امنیت مسافر و توجه ویژه اپلیکیشن تاکسیرانی به این مهم، یادآور شد: در این طرح علاوه بر هویت و اطلاعات شخصی رانندگان، آدرس محل سکونت نیز در اختیار سازمان تاکسیرانی است و در صورت بروز هرگونه تخلف می‌توان به آنها با سهولت دسترسی داشته یافت اما، متاسفانه شاهد هستیم که در این اپلیکیشن‌های موجود در شهر، مسافربرهای شخصی از اطراف تهران و یا حتی سایر استان‌ها به تهران آمده تا در قالب این اپلیکیشن‌ها به فعالیت بپردازند و دیده شده این افراد در خودروهای خود و در کنار خیابان‌ها زندگی می‌کنند که این مساله از نظر امنیت اجتماعی مطلوب نبوده و به‌طور قطع مشکلات فراوانی را پیش‌روی خود و دیگران قرار خواهند داد.
 
وی با تاکید بر نقش تاکسی و این‌که تاکسی سرمایه اجتماعی است و در میان همه مردم از اعتبار و اعتماد بالایی برخوردار است، گفت: در این اپلیکیشن امکاناتی پیش‌بینی شده که کاربر می‌تواند با بهره‌گیری از سایر ابزارهای ارتباطی چون اینترنت، نسبت به درخواست و حتی رزرو تاکسی و ون اقدام کند و افرادی که گوشی هوشمند در اختیار ندارند نیز می‌توانند در تماس با شماره چهار رقمی 1800 درخواست تاکسی خود را ثبت کنند و این در حالی است که اپراتورهای این مرکز در سه شیفت 8 ساعته و به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی تماس مشتریان و رسیدگی به انتقادات و شکایات هستند.
 
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تهران با بیان اینکه «این قبیل تاکسی‌ها در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد نیز مجوز تردد دارند»، گفت: متاسفانه اپلیکیشن‌های موجود قادر به ارائه سرویس در محدوده طرح ترافیک نبوده و در صورت ارائه سرویس به مرکز شهر کرایه بیشتری اخذ می‌کنند، این در حالی است که در اپلیکیشن سازمان تاکسیرانی نه تنها مشکلی برای تردد در محدوده طرح ترافیک وجود ندارد بلکه کسری خودرو هم در ان دیده نخواهد شد.
 
مظفر با بیان اینکه منوهای مختلفی برای درخواست تاکسی از سوی مسافران پیش‌بینی شده گفت: مسافران می‌توانند از خودروی هیبریدی، خودروی مدرن، خودروی ون و یا حتی راننده زن استفاده کنند و این در حالی است که قیمت‌ها بسیار پایین‌تر از دو اپلیکیشن‌ موجود است و نرخ به گونه‌ای تنظیم شده که در برخی زمان‌ها حتی ارزانتر از دو اپلیکیشن موجود است.
 
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تهران با بیان این‌که «این سازمان از کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران اجازه تعیین نرخ رقابتی را اخذ کرده‌ایم»، افزود: البته به دلیل نوع نرخ و نوع خودروها که باید تاکسی‌های نوسازی‌شده باشند، این کار داوطلبانه است، اما از آنجایی که منتج به افزایش درآمد راننده می‌شود، رانندگان تاکسی نه تنها گلایه‌ای نخواهند داشت بلکه از این موضوع استقبال هم می‌کنند.
 
مظفر در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به پیشرفت پروژه نوسازی ناوگان تاکسیرانی هم، گفت: 17 هزار تاکسی فرسوده در ناوگان تاکسیرانی وجود داشت که از ابتدای سال 95  تا به امروز با کار مشترکی که توسط شهرداری و دولت انجام شد، شاهد یک اتفاق کم سابقه در نوسازی ناوگان بودیم، به گونه‌ای که امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که 11 هزار و 285 دستگاه نوسازی شدند که از این میان 2882 دستگاه سمند، 7955 پژو و 448 دستگاه آریو وارد ناوگان شده و امید می‌رود در نیمه اول سال 96 پرونده نوسازی تاکسی‌ها بسته شود.
 
وی در ادامه اشاره‌ای هم داشت به این موضوع که سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در تمامی کشور رتبه نخست نوسازی دست یافته و مورد تشویق معاون اجرایی رئیس جمهور و وزارت‌کشور نیز قرار گرفته است، اظهارداشت: 6300 دستگاه پیکان نیز در سطح شهر وجود داشت که خوشبختانه تنها 714 دستگاه باقی است که این افراد بنا به دلایل شخصی که قابل پذیرش برای ما نیست، نسبت به نوسازی خودروهای خود اقدام نکرده‌اند و باید در اولین فرصت نسبت به این‌کار اقدام کنند.
 
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تهران  با بیان این‌که «برخی از دارندگان تاکسی فرسوده مشکل ضامن یا چک برگشتی داشتند اما با مصوبه‌ای که از هیات وزیران اخذ کردیم، رانندگان این قبیل تاکسی‌ها هم  می‌توانند با وجود مشکل ضامن از بانک تسهیلات دریافت کنند و حتی خود تاکسیرانی نیز وام 14 میلیونی بدون بهره برای رانندگان تاکسی پیکان در نظر گرفته که 2000 نفر از این تسهیلات استفاده کرده‌اند و مقاومت مابقی نیز سبب شده که وزارت کشور ناگزیر از ابلاغ مصوبه‌ای شود که براساس آن از ادامه فعالیت این دسته از تاکسی‌ها جلوگیری کند.
 
مظفر در پایان از ارائه خدمات ویژه به معلولان و کودکان مدارس استثنایی خبر داد و خاطرنشان کرد: 4800 نفر از این دانش‌آموزان تحت پوشش سرویس رایگان تاکسیرانی هستند و رانندگان این خودروها علاوه بر اجر معنوی از سازمان حقوق ماهیانه دریافت می‌کنند.
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • hamidghavami۲۰۰۰ @ gmail. com پاسخ

    ﺳﻼﻡ ﺣﺎﻝ ﺑﺒﻴﻨﻴﻢ ﺻﺪاﻭﺳﻴﻤﺎ ﻛﻪ ﺩﺭﻣﻌﺮﻓﻲ اﺳﻨﭗ ﻭﺗﭙﺴﻲ ﺧﻮاﺳﺘﻪ ﻳﺎﻧﺎﺧﻮاﺳﺘﻪ ﺁﻧﭽﻨﺎﻥ ﺗﺒﻠﻴﻐﺎﺕ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ اﻧﺠﺎﻡ ﺩاﺩﺑﺮاﻱ اﭘﻠﻴﻜﻴﺸﻦ ﻗﺎﻧﻮﻧﻲ ﻭﻣﻮﺟﻪ ﺗﺎﻛﺴﻴﺮاﻧﻲ اﻧﺠﺎﻡ ﺧﻮاﻫﺪ ﺩاﺩﻳﺎﻓﻘﻄ ﺑﺮاﻱ ﻏﻴﺮﻗﺎﻧﻮﻧﻲ ﻫﺎ ﻣﻨﺎﻇﺮﻩ ﺑﺮﮔﺰاﺭ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ. ﻣﺘﺸﻜﺮﻡ

  • Javadarab۹۵۳۶. gmail. com پاسخ

    سلام تاکسی های خطی هم میتونن ثبت نام کنن

  • mehrdaad _ a @ yahoo. com پاسخ

    سلام. بسیار عالی است. این یعنی رقابت سالم به جای نگاه حذفی. با داد و قال و کارشکنی نمیشه برای همیشه جلو پیشرفت و کسب و کارهای نوآورانه را گرفت. باید گزینه بهتر و ارزانتر معرفی کرد تا مشتری امکان انتخاب بیشتر با هزینه کمتر داشته باشه. خدا یارتان.