بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

۱۳ مرداد؛ پایان دوره چهارم شوراهای شهر

۱۳ مرداد؛ پایان دوره چهارم شوراهای شهر

تین‌نیوز| نمایندگان مجلس در اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران اعاده شده از سوی شورای نگهبان، با افزایش سه ماهه زمان دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا موافقت و مقرر کردند: دوره کنونی شوراهای اسلامی شهر و روستا در 13 مرداد 1396 خاتمه یابد و دوره پنجم این شوراها از 14 مرداد سال‌جاری آغاز شود.

به گزارش «ایرنا» نمایندگان مجلس ماده 3 قانون موضوع ماده 1 این قانون را به شرح زیر اصلاح کردند: دوره فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا چهارسال است که از 14 مردادماه شروع و در 13 مردادماه چهارسال بعد خاتمه می‌یابد. براساس قانون موجود، دوره فعالیت شوراهای شهر و روستا از تاریخ تشکیل چهار سال است ‌که از نهم اردیبهشت ماه، سالروز فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (‌ره) مبنی‌بر تشکیل ‌شوراها شروع و در هشتم اردیبهشت‌ماه چهار سال بعد خاتمه می‌یابد.

نمایندگان همچنین تبصره 3 ماده 16 این قانون که درباره رسیدگی به شکایات و روند رسیدگی به آن است را برای بررسی بیشتر به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بازگرداندند.

نمایندگان همچنین تبصره 8 ماده 71 مکرر موضوع ماده 19 را اینگونه اصلاح کردند: در صورت تخلف هریک از اعضای هیات تحقیق و تفحص با تایید جلسه مشترک اعضای هیات و هیات‌رئیسه شورا فرد متخلف به هیات حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای استان معرفی می‌شود. در خبری دیگر از جلسه دیروز مجلس، هیات‌رئیسه پارلمان، لایحه عضویت ایران در مجمع مالیاتی کشورهای اسلامی را اعلام وصول کرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.