ساخت پروژه منسوخ شده توسط شهرداری
موقعی که پل صدر ساخته میشده، تعداد زیادی از اتوبانهای دو طبقه بتنی در دنیا درحال جمعشدن بوده است. حداقل 20 مورد در آمریکا و یک مورد در سئول، اتوبانهای دوطبقهای جمع شده و تبدیل به فضای عمومی شهر شده است.
موقعی که پل صدر ساخته میشده، تعداد زیادی از اتوبانهای دو طبقه بتنی در دنیا درحال جمعشدن بوده است. حداقل 20 مورد در آمریکا و یک مورد در سئول، اتوبانهای دوطبقهای جمع شده و تبدیل به فضای عمومی شهر شده است.
موقعی که پل صدر ساخته میشده، تعداد زیادی از اتوبانهای دو طبقه بتنی در دنیا درحال جمعشدن بوده است. حداقل ۲۰ مورد در آمریکا و یک مورد در سئول، اتوبانهای دوطبقهای جمع شده و تبدیل به فضای عمومی شهر شده است.
«تشکیلات مدیریت شهری برای حفظ حقوق و کیفیت زندگی مردم به وجود آمد؛ اما حالا به نظر میرسد باید پلیسی ایجاد کنیم که مراقب این ارگان باشد.» این بخشی از جملات پیروز حناچی، معاون وزیر راهوشهرسازی در انتقاد به مدیریت شهری تهران بود. او که نحوه رفتار مدیریت شهری را در سالهای اخیر نگرانکننده میداند، در رابطه با تخلفات صورتگرفته از سوی شهرداری میگوید: بابک زنجانی ظاهرا به جهت تأمین فاینانس و تجهیزات خارجی برای پروژههای شهری نقش ایفا میکرده و درجاهای دیگر با شهرداری مراوداتی داشته است. سندی که حکیمیپور منتشر کرده، نشان میدهد که بابک زنجانی با شهرداری تهاتر میکرده، یعنی در جایی خدمات میداده و درجای دیگر امکانات میگرفته است.
معاون وزیر راهوشهرسازی با اشاره به هزینه 7هزار میلیارد تومانی برای ساخت پل صدر گفت: موقعی که پل صدر ساخته میشده، تعداد زیادی از اتوبانهای دو طبقه بتنی در دنیا درحال جمعشدن بوده است. حداقل 20 مورد در آمریکا و یک مورد در سئول، اتوبانهای دوطبقهای جمع شده و تبدیل به فضای عمومی شهر شده است.
من نمیگویم مطالعهای برای چگونگی دوطبقهکردن صدر انجام ندادهاند، قطعا کار پیچیدهای صورت گرفته است. وسط شهر یک سازه در پیچ تنیده بتنی را اجراکردن کار سادهای نیست ولی اینکه چرا باید صدر را دوطبقه کنند، چهار صفحه مطالعه نداشته است. درحالی که وقتی میخواهیم با توجه به این محدودیت منابع، برای پروژهای با صرف هزینههای تملک و تونل و غیره تا 7هزار میلیارد تومان هزینه کنیم، باید مطالعات عمیقی داشته باشیم که چرا باید این کار را انجام دهیم.
افق جمعیت تهران را از9.5 به 13.5میلیون نفر رساندند .
معاون معماری و شهرسازی وزیر راهوشهرسازی درباره بحث بلندمرتبهسازی درتهران گفت: مجموع اقداماتی که درخصوص بلندمرتبهسازی صورت گرفت، افق جمعیت شهر تهران را که میبایست حدود ٩,٥میلیون نفر باشد به ١٣.٥میلیون نفر افزایش میداد. اصلیترین کاری که ما در شورایعالی شهرسازی کردیم، تمام این اسناد و پالایش را احصا کردیم و دوباره به نقطه اول برگشتیم. هرچند درخیلی از این مناطق هم پروانه صادر شده بود و کار خاصی نمیشد انجام داد. دراین زمینه شهرداری هم انصافا با تغییر دولت که فضا را عوضشده میدید، همراهی کرد. هرچند بخشی از این اقدامات نتیجه تصمیمات شوراهای معماری مناطق بود.
چیزی تحت عنوان شورایعالی مناطق تشکیل شده بود که چنین چیزی درهیچ جای قانون وجود ندارد. این شوراها برای خودشان میبریدند و میدوختند و پروانه صادر میکردند. آن اختیارات را هم گرفتیم. البته مطمئن نیستیم همه چیزهایی که تصویب کردیم، شهرداری به زیرمجموعهاش ابلاغ کرده باشد. به همین خاطر بهعنوان یک کتابچه عدم انطباق طرح تفصیلی با طرح جامع تهران، همه این موارد را احصا کردیم و اسفندماه سال قبل به تأیید شورایعالی شهرسازی رساندیم و منتشر میکنیم.