بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

توضیحات شهردارتهران درباره بحث تغییر خط ارتباطی شهرداری‌ها با دولت

شهردار تهران تاکید دارد که تغییر مسیر ارتباطی شهرداری ها با دولت از وزارت کشور به وزارت راه و شهرسازی تصمیم تشکیلاتی است.

توضیحات شهردارتهران درباره بحث تغییر خط ارتباطی شهرداری‌ها با دولت
تین نیوز

شهردار تهران تاکید دارد که تغییر مسیر ارتباطی شهرداری ها با دولت از وزارت کشور به وزارت راه و شهرسازی تصمیم تشکیلاتی است.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در خصوص اینکه شهرداری ها از وزارت کشور جدا و زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی شود، اظهار داشت: در حال حاضر شهرداری‌ها زیر مجموعه وزارت کشور نیستند شهرداری ها کلا نهاد عمومی غیر دولتی هستند و زیر مجموعه هیچ دستگاهی محسوب نمی شوند.

وی با این حال از میزان ارتباط شهرداری ها و وزارت کشور گفت: اما بخشی از فعالیت های شهرداری ها مثل صدور احکام شهردارها در وزارت کشور انجام می شود، تعدادی از شهرداران را وزارت کشور حکم می دهد و حکم تعدادی از شهرداران از استانداران و فرمانداران صادر می شود.

نجفی با اشاره به تلاش نمایندگان برای تغییر ارتباط شهرداری ها با دولت، بیان داشت: بحثی که درحال حاضر در مجلس مطرح شده این است که این نوع فعالیت هایی که درواقع خط ارتباط شهرداری ها با دولت هست و فعلا از طریق کشور صورت می گیرد از طریق وزارت راه و شهرسازی انجام شود.

وی با بیان اینکه چنین تصمیمی تشکیلاتی است، عنوان کرد: شخصا بررسی دقیقی از اینکه چرا نمایندگان مجلس چنین نظری دارند، نداشته ام و باید بررسی کنم که دلایل نمایندگان چه بوده است.

شهردار تهران جابجایی خط ارتباطی بین شهرداری ها با دولت را ارزیابی کرد و گفت: از نظر شهرداری تفاوتی نمی کند که این خط ارتباطی با کدام وزارتخانه باشد، با این حال این تغییر از یک جهت تسهیل کننده و از سوی دیگر مسیر را در برخی موارد تسهیل نمی کند اما در کل نظر خاصی در این زمینه ندارم.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.