بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

◄ انتظارات و داشته‌ها پس از انتخاب شهردار تهران

حفظ نقش شورا در بسط دمکراسی مهم‌تر از فرایند انتخاب شهرداری است و به همین دلیل باید همه منتقدان که حتی نقد آنها را درست و به حق می‌دانند برای حفظ مشروعیت کمک کنند که افشانی به عنوان شهردار باری از شانه های تهران پر مسئله بردارد.

انتظارات و داشته‌ها پس از انتخاب شهردار تهران
تین نیوز

یک کارشناس امور شهری، به تشریح دوران پس از انتخاب شهردار پرداخت.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، رضا نوراللهی اظهار کرد: حفظ نقش شورا در بسط دمکراسی مهم‌تر از فرایند انتخاب شهرداری است و به همین دلیل باید همه منتقدان که حتی نقد آنها را درست و به حق می‌دانند برای حفظ مشروعیت این نقش، کمک کنند که افشانی به عنوان شهردار باری از شانه های تهران پر مسئله بردارد.

وی افزود: مهم‌ترین کسی که می‌تواند در چالاک کردن نقش تاریخی سهم بسزایی داشته باشد خود شهردار منتخب شورا است و لذا افشانی باید بپذیرد شخصیت حقوقی او حاصل اراده شورای شهر است و باید تمام تلاش خود را معطوف به تحقق تصمیمات اکثریت این شورا بکند و حتی در قانع کردن اقلیت وقت و انرژی بگذرد .

نوراللهی با تاکید بر اینکه اراده شورا باید در جهت منافع عمومی شهروندان جهت‌گیری شود، افزود: بایدبه نقش آقای مکارم در سرپرستی شهرداری اشاره کرد که به خوبی دوران گذر را کنترل و مدیریت کرد و هم شورا و هم افشانی باید از ظرفیت و تجربه او به خوبی بهره بگیرند. چرا که استفاده از تجربه در بسیاری از موارد کارساز بوده است.

این کارشناس امور شهری و فعال سیاسی خاطرنشان کرد: در این میان باید به نقش تاثیرگذار ریاست شورای شهر تتهران اشاره داشت که توانست این فراینده پیچیده و چند لایه را به موقع و خوب مدیریت کند، آن‌هم در شرایطی که بسیاری از متخصصان و فعالان و مردم خواهان شهردار شدن او بودند، ولی او با تدبیر و هوشمندی توانست وحدت و انسجام شورا را بر این خواست ترجیح دهد و مانع از هم‌گسیختگی و فروپاشی یکدست بودن شورای پنجم شهر شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.