بحران تاکسی در خیابانهای تهران
در سال جدید حتی یک تاکسی، نوسازی نشده و ۱۰ هزار تاکسی فرسوده در صف نوسازی تلنبار شدهاند.
در سال جدید حتی یک تاکسی، نوسازی نشده و ۱۰ هزار تاکسی فرسوده در صف نوسازی تلنبار شدهاند.
به گزارش همشهری، علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: مهمترین موضوع در حوزه تاکسیرانان، نوسازی ناوگان فرسوده است.
هماکنون ۱۰ هزار تاکسی فرسوده بالای ۱۰ سال برای نوسازی ثبت نام کرده و در صف نوسازی قرار دارند. او درباره اینکه برای حفظ سن ناوگان باید بهطور متوسط سالانه ۸ هزار تاکسی فرسوده نوسازی شوند، تصریح کرد:
رانندگان تاکسیهای فرسوده بهدلیل اینکه این تاکسیها شدیدا فرسوده هستند، موفق به اخذ معاینه فنی نمیشوند، بنابراین مجبورند خودروی خود را متوقف کنند تا هر روز توسط دوربینهای پلیس جریمه نشوند.
مدیرعامل تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: رانندگان تاکسیهای فرسوده اگر بخواهند معاینه فنی دریافت کنند، باید هزینههای هنگفتی برای تعمیرات خودرویی متحمل شوند که عملا با این تعمیرات بعد از مدتی دیر یا زود باید اسقاط شود، بنابراین رانندگان این تاکسیها برای امرار معاش واقعا مستأصل هستند. او با تأکید بر اینکه با وجود گذشت 2ماه از سال حتی یک تاکسی فرسوده نیز نوسازی نشده است، گفت: ایرانخودرو و سایپا هیچ خودرویی تحویل نمیدهند و از طرفی ارائه تسهیلات به نوسازی تاکسیهای فرسوده متوقف شده است و دولت باید به سرعت به این حوزه ورود کند.
قنادان با بیان اینکه طبق قانون هوای پاک، دولت باید وام ۴درصدی به رانندگان تاکسیهای فرسوده ارائه کند، افزود: این در حالی است که هماکنون تاکسیرانان وام ۱۶ درصدی دریافت میکنند. مگر درآمد تاکسیرانان چقدر است که بتوانند چنین وامی را بازپرداخت کنند؟
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با تأکید بر اینکه رکود وحشتناکی در حوزه نوسازی تاکسیهای فرسوده وجود دارد، عنوان کرد: هیچ خودرویی برای واگذاری به تاکسیرانان با تسهیلات و حتی نقد وجود ندارد. او با اشاره به قانون هوای پاک خاطرنشان کرد: میزان صرفهجویی مصرف سوخت و کاهش هزینههای آلایندگی که بهدنبال نوسازی تاکسیهای فرسوده محقق میشود، در مقایسه با هزینههایی که دولت باید برای کاهش آلودگی هوا صرف کند بسیار ناچیز است، درحالیکه این موضوع محقق نمیشود و دولت چند برابر هزینه تسهیلات نوسازی ناوگان تاکسیرانی را در کاهش آلودگی هوا صرف میکند.
واگذاری 5هزار تاکسی به فرزندان ایثارگران
تفاهمنامه ایجاد 5هزار شغل برای فرزندان ایثارگران از طریق واگذاری تاکسی شهری با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران امضا شد. به گزارش ایسنا، در این جلسه مجید عبداللهی رئیس هیأت مدیره اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور گفت: هماکنون یکی از برنامههای جدی و در دستور کار دولت، نوسازی حملونقل عمومی در کشور است.
همچنین مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی عنوان کرد: از ابتدای سال 95تاکنون 71هزار تاکسی فرسوده را از رده خارج کردیم و 61هزار تاکسی نیز تحویل دادیم و 10هزار تاکسی هم فرایند اسقاط بدون جایگزین را طی کردند. برای سالجاری نیز نوسازی 40هزار تاکسی را در دستور کار داریم که این اقدام یکی از مهمترین اقدامات اتحادیه تاکسیرانی است.
در حالی که هميشه و در تمام موارد مشابه واقعيت اين بوده و هست که واقعاً هيچ مشکلی هم وجود ندارد!
اما تحت حکمرانی نظام مديريت و نظارت 100 درصدی جهت محروميت و محدوديت سراسری و عمومی امور کار و زندگی و جاری مردم ، همه فعالان مربوطه در معرکه و ميادين طرح و تصويب و اجرای احکام قوانين و مجالس ملی و شهری و در باتلاق توليد و توزيع و بخصوص خدمات پس از فروش خودرو و شبکه عنکبوتی عوارض و جرائم اسقاط حيات ملی، همگی دست به دست هم داده اند که ، عليه خود و منافع و ضروريات و سلامت و حداقل حيات خود و مردم خود محدوديت و ممنوعيت و موانع نامحدود و خصوصاً محروميت جامع و کامل و مانع دائمی عمومی ايجاد کنند!!
مثلاً ، همين سازمان شهرداری تهران!؟ رسالتش چه چيز هست!
طی 11 سال گذشته بهترين فرصت ها و امکانات دولت وقت و کل حاصل طرح و برنامه و اجراء خصوصی سازی و حمايت دولتی متعلق به سهم تاکسيرانان و مسافران و شهروندان تهران را با وارونه و معکوس سازی شرکت های خصوصی تاکسيرانی نورچشمی از حق جان و مال تاکسيرانان و عموم شهروندان بلعيد و مکيد! و اکنون تصور و اوهام ترقی و پيشرفت دارد.
در حاليکه فقط اگر اين شرکت های خصوصی ، کذائی نبودند ، از همان ابتدا مانند تمامی شرکت های حمل و نقل و فعالان خصوصی مشابه تاکسی ها و سرويس های مختلف اداری و مدارس و غيره خود را يا سفارش می دادند يا می ساختند و يا وارد می کردند ، اما فعلاً اين نورچشمی های از عموم مردم بهتران شهر تهران ، فعلاً تا اطلاع ثانويه تاکسی های تاکسيرانان را می گويند ؛ تاکسی های ما! و تاکسيرانان را هم می گويند تاکسيرانان ما! ، در حاليکه طبق قوانين جاری کشور! اسناد و مدارک در اختيار و بنام بخش خصوصی واقعی يعنی همان رانندگان خدوم هميشگی که در شهر مشاهده می شوند بوده و هست. با اين وجود اين شرکتها و سازمانهای وارونه و معکوس و طی 11 سال با چماق حمايت شده سازمانی تحريم و محدوديت و ممنوعيت و خصوصاً محروميت عموم شهروندان از بخش تاکسی مطلوب شهروندان تهران ، تاکنون مشغول اسقاط و تخريب و هزينه سازی و دردسرسازی و گره افزائی و سوداگری و منفعت جوئی های متنوع و بی پايان و نجومی های خودش بوده است. کافی است به تفاوت و مقايسه رشد و نزول اوضاع اين سازمان و شرکتهای نامشروع خود و نمودار اوضاع و احوال تاکسیيران خدوم و همچنين به نمودار رشد درآمد های مراجع جرائم رانندگی و رشد و توسعه مسافرهای شخصی و تخلفات و توسعه مسافرکشی نوين هوشمند و نهايتاً به نمودار اوضاع و احوال شهروندان هنگام ضرورت استفاده از سواری عمومی شهری ، به غير از اتوبوس و مترو و غيره توجه لازم و دقت ضروری و کافی شود.
با وجود این همه نعمت خدادادی .دزد و مال مردم خورمون اونقدر زیاده که مردم حتی نمی تونن توی این مملکت یه کار فقط شکم سیرکن داشته باشن.
عبادات همه دوستان قبول درگاه حق،