◄ مخالفت هیأتدولت با شمارهگذاری موتورسیکلتهای کاربراتوری
درخواست مجوز شمارهگذاری مجدد موتورهای کاربراتوری در روز یکشنبه (۲۷ خرداد) در جلسه هیأت وزیران موردبررسی قرار گرفت، گفت: با توجه به این تصمیم دولت، موتورسیکلتهای کاربراتوری قابلیت شمارهگذاری ندارند.
در پی درخواست شمارهگذاری ده هزار دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری که پیش از ممنوعیت تولید اینگونه موتورسیکلتها تولیدشده بودند، هیأت دولت با این درخواست مخالفت کرد.
به گزارش تیننیوز به نقل از ایسنا، مسعود تجریشی، معاون محیطزیست انسانی سازمان حفاظت محیطزیست با اعلام این خبر گفت: درخواست مجوز شمارهگذاری مجدد موتورهای کاربراتوری در روز یکشنبه (۲۷ خرداد) در جلسه هیأت وزیران موردبررسی قرار گرفت، گفت: با توجه به این تصمیم دولت، موتورسیکلتهای کاربراتوری قابلیت شمارهگذاری ندارند.
معاون محیطزیست انسانی سازمان حفاظت محیطزیست با تأکید بر اینکه با رأی منفی دولت به درخواست شمارهگذاری مجدد موتورسیکلتهای کاربراتوری این ماجرا تمامشده تلقی میشود، تصریح کرد: دولت ادله وزارت صنعت و معدن را در مورد ضرورت تولید موتورسیکلتهای کاربراتوری نپذیرفت. در حقیقت توجه به مسائل و اهداف مهمتر یعنی دستیابی به هوای پاک و سالم باعث شد که ادله مطرحشده از سوی وزارت صنعت و معدن پذیرفته نشود.
بیش از 25 درصد آلودگی هوای تهران بهدلیل تردد موتورسیکلتها است. موتورهای کاربراتوری بهطور طبیعی سوخت بیشتری نسبت به مدلهای انژکتوری مصرف میکنند و بهدلیل راندمان کمتر آلایندگی بسیار بیشتری هم دارند.