بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

◄ بیش از 3 هزار مورد تخلف مخدوش کردن پلاک ثبت شد

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ مطرح کرد؛ بیش از ۳ هزار مورد تخلف مخدوش کردن پلاک توسط دوربین‌ها ثبت شده است.

بیش از 3 هزار مورد تخلف مخدوش کردن پلاک ثبت شد
تین نیوز

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ مطرح کرد؛  بیش از ۳ هزار مورد تخلف مخدوش کردن پلاک توسط دوربین‌ها ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، صبح امروز (هفتم اسفندماه) مصاحبه رسانه‌ای سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ و سردار مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با موضوع اجرای طرح طاهر ( طرح انتظامی-ترافیکی با رویکرد ارتقای انضباط و ایمنی ترافیکی شهر تهران) برگزار شد.

سردار محمدرضا مهماندار با اشاره به خودروهای موجود در  پارکینگ نیروی انتظامی، اظهار داشت: تعداد زیادی از خودروهای متخلف در این محل وجود دارند که بنا بر دستور قضایی به مقامات ارجاع داده خواهند شد.

رئیس پلیس راهور تهران با بیان این مطلب که برای اولین با پلاک‌های مخدوش با دوربین ثبت و ضبط شده است، گفت: متخلفان اطمینان داشته باشند به هیچ طریق قادر به دور زدن قانون نخواهند بود.

او با تأکید بر این‌که برخورد با پلاک مخدوش و سرعت غیرمجاز پیش از این نیز با برخورد پلیس همراه بوده است، تصریح کرد: مخدوش کردن پلاک نه تنها تخلف است بلکه برابر قانون جرم محسوب شده و بین ۶ ماه تا ۳ سال مشمول زندان خواهد بود.

مهماندار با تأکید براین نکته که بیش از ۳ هزار مورد تخلف مخدوش گردن پلاک توسط دوربین‌ها ثبت شده است، گفت: این تعداد خودرو با حکم قضایی توقیف و به پارکینگ‌ها منتقل شده‌اند.

مهماندار اظهار کرد: در این شرایط علاوه بر جریمه و مجازاتی که با دستور مقام قضائی انجام می‌شود، باید جریمه متعلق به پلاک خودروی دیگر را که جعل کرده‌اند پرداخت کند.

تشکیل بانک اطلاعاتی پلاک‌های مخدوش

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تشکیل بانک اطلاعاتی خودروهای پلاک مخدوش در پلیس راهور خبر داد و افزود: اطلاعات این خودروهای توقیفی وجود دارد و اگر دوباره دست به چنین اقدامی بزنند با استفاده از این اطلاعات مجازات بیش‌تری در انتظار آن‌ها خواهد بود.

مهماندار در خصوص این مطلب که، آیا ممکن است خطای چشم از سوی مأموران سبب جریمه اشتباه شود، گفت: چنین اتفاقی بسیار بسیار نادر است و مقدار کمی گزارش شده اما اگر راننده‌ای با چنین مسئله‌ای مواجه شد می‌تواند با مراجعه به پلیس راهور اعتراض کند ضمن این‌که در حال حاضر نیز اکثر ثبت تخلفات ما به وسیله دوربین انجام می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در روزهای پنج‌شنبه و تأثیرات نیز تصریح کرد: اجرای این طرح منجر به کاهش ترافیک در روزهای پنجشنبه شده و در همین راستا نیز پیام‌های متعددی را از تشکر شهروندان دریافت کرده‌ایم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره وضعیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهرداری نیز، خاطرنشان کرد: متأسفانه توان شهرداری امروز پاسخگوی نیازهای شهر در حوزه حمل و نقل عمومی نیست و باید این توان افزایش یابد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.