◄ ۷۵درصد خودروهای وارداتی از خدمات پس از فروش بیبهرهاند / از ناآگاهی خریداران سوءاستفاده میشود
تین نیوز | دبیر انجمن صنفی شرکت های خدمات پس از فروش خودرو گفت: علت عدم توجه برخی از واردکنندگان خودرو به خدمات پس از فروش و ارائه گارانتی هزینه بالای آن می باشد.
عباسعلی غیاثی در گفتگو با تین نیوز اظهار داشت: برابر قانون واردات خودرو، واردکنندگان ملزم به گارانتی خودروهای وارداتی به مدت پنج سال هستند اما متاسفانه از برخی از خلاء های قانونی و عدم آگاهی خریداران سوء استفاده کرده و نسبت به انجام تعهدات خود عمل نمی کنند که این امر موجب سردرگمی و نارضایتی مشتریان می گردد.
وی با بیان اینکه بر خلاف قانون و آیین نامه حمایت از مصرف کنندگان خودرو، 75 درصد خودروهای وارداتی از سوی افراد حقیقی و حقوقی مستقل و غیر نمایندگی مجاز وارد کشور می شود، افزود: طبیعی است برای این دسته از خودروها شبکه خدمات پس از فروش و نیروهای کارآمد و آموزش دیده طراحی و تأمین نشده است و چنانچه این خودروها دچار نقص فنی شوند مصرف کنندگان ناچارند به تعمیرگاه های متفرقه مراجعه کنند و به علت کمبود و گرانی قطعات یدکی، باید هزینه زیادی بپردازند، ضمن آنکه قطعات و خدمات ارایه شده توسط این تعمیرگاه ها نیز طبیعتاً فاقد کیفیت، گارانتی و تضمین است.
غیاثی گفت: امیدواریم با کمک دستگاه های نظارتی، متناسب با افزایش واردات خودرو شاهد افزایش مراکز خدمات پس از فروش و نمایندگی های مجاز مربوطه نیز باشیم.
دبیر انجمن صنفی شرکت های خدمات پس از فروش خودرو در پایان با توصیه به مالکان خودروها در مراجعه به تعمیرگاه های مجاز و معتبر افزود: استفاده از قطعات اصلی در تعمیرات خودرو و استفاده از شرکت های خدمات امدادی مجاز و معتبر در صورت نیاز به خدمات امدادی، از جمله توصیه هایی است که عمل به آنها برای مصرف کنندگان خودروها آرامش و سلامتی را در پی دارد و البته از هرگونه ضرر و زیان نیز جلوگیری می کند.