بازدید سایت : ۳۸۹۸۹
معاون فنی عمرانی شهردار تهران در همایش سد و تونل:

◄ پروژه های پل صدر و تونل نیایش، رتبه جهانی دارند

◄ پروژه های پل صدر و تونل نیایش، رتبه جهانی دارند

تین نیوز | معاون شهردار تهران با اشاره به سازه های عمرانی ساخته شده در شهر تهران بیان کرد: دریاچه خلیج فارس با رعایت اصولی چون بند انحرافی تا کانال انحراف آب و رعایت اصول سدسازی، نمونه کوچکی از یک سازه سدسازی به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز از مراسم افتتاحیه سومین همایش و نمایشگاه سد و تونل سازی که در دانشگاه تهران در حال برگزاری است، مازیار حسینی، معان فنی - عمرانی شهردار تهران اظهار داشت: پروژه های پل صدر و تونل نیایش در جهان حائز رتبه هستند و دریاچه خلیج فارس در همایش مترو پلیس با حضور 20 کلانشهر، موفق به کسب رتبه شد.

وی افزود: دریاچه خلیج فارس با رعایت اصولی چون بند انحرافی تا کانال انحراف آب و رعایت اصول سدسازی، نمونه کوچکی از یک سازه سدسازی به شمار می رود.

حسینی با اشاره به اخلاق حرفه ای در مهندسی بیان داشت: اگر دو موجود زنده در کنار یکدیگر قرار گیرند، به طبع تضاد منافع بوجود می آید و قانون و ارتباطات میان طرفین می تواند موجب ایجاد تعادل بین آنها شود.

معاون شهردار تهران در ادامه گفت: هر جا موجودات در یک جامعه از هوشمندی بیشتری برخوردار باشند، معانی رفاه و آسایش برای آنها افزایش پیدا می کند.

معاون عمرانی شهردار تهران با اشاره به رفتار پلیس در قبال برقراری نظم تصریح کرد: در سطح پایین تر چراغ های راهنمایی و رانندگی هوشمند، نظم ترافیکی را در جامعه برقرار می کنند اما زمانی که یک افسر وظیفه شناس آن را از حالت هوشمند خارج می کند، کل سیستم هوشمند ترافیکی از بین می رود و علیرغم حرکت یک طرف، طرف دیگر دقایق بیشتری را در ترافیک معطل می شود و باید تقاضا کرد که پلیس اجازه دهد سیستم هوشمند به صورت خودکار وظیفه خود را انجام دهد.

وی تاکید کرد: باید تضاد منافع شناسایی شود زیرا گاهی اوقات تابعی بین زمان و منابع به بیشترین حد می رسد و هرچه هوش و دانش یک جامعه بالاتر باشد، تعداد قوانین رعایت شده در آن جامعه افزایش می یابد.
حسینی در ادامه اذعان داشت: همیشه افرادی در جوامع به دلیل بهره هوشی کمتر، متوسل به سطح قوانین پایین تر می شوند و نام آن را زرنگی می گذارند که در اصل بی فرهنگی است و خطر احتمالی تقلید سایر افراد جامعه از این گروه را دارد.

معاون شهردار تهران با اشاره به رعایت حق تقدم بیان داشت: جامعه بزرگترین تابع هدف است که هم کارفرما، بعد حرفه مهندسی و سایر حرفه ها و در نهایت حق تقدم خود شخص است. همچنین پیشرفت با ابزار و تکنولوژی حاصل نمی شود و این باید در زمینه ارتقای فرهنگ باشد.

حسینی با اشاره به بایدها و نبایدها در اخلاق حرفه ای تاکید کرد: باید برروی پروژه ها به حد کافی وقت گذاشت و باید سیستم فعال برای کار خود و دیگران برقرار کرد. همچنین فعالیت هر شخصی باید توسط فرد مستقل دیگری کنترل شود و نیز فرد باید بر معلومات خود بیافزاید و خود را به روز نگهدارد.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران افزود: مهندسان نباید کاری که از عهده آن بر نمی آیند، قبول کنند و نباید برای دریافت پروژه در مناقصات، قیمت پایین بدهند که کار را بگیرتد و بعد زیر آن بزنند. البته در شهرداری تهران، قانون قیمت عادله به منظور حذف قیمت های بالاتر، پایین تر و پَرت تضمین و اجرایی شده است.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: حرفه مهندسی بسیار پر دردسر است. اگرچه یک پزشک با عده محدودی سر و کار دارد، اما یک مهندس با یک جامعه روبروست. لذا باید اخلاق حرفه ای را رعایت کنیم تا جامعه به سطح پایین تری افول نکند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فرشته

    درود برهمت بلند شهردارتهران وزیر مجموعه باغیرت شهردارى اى کاش آقاى روحانى ساخت آزادراه شمال را از باند بازى هاى وزارت راه جدا میکرد وبه آقاى قالیباف میسپرد به خدا مردم دیگر خسته شدند کجاى دنیا ساخت ١٢٠کیلومتر آزادراه ٣٥سال زمان میبرد.