بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

افزایش ۲۵ درصدی نرخ حمل و نقل عمومی همسو با اجرای فاز دوم هدفمندی به صلاح نیست

تین نیوز | عضو کمیسیون انرژی مجلس، با بیان اینکه افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی قبل از اجرای فاز دوم همدفمندی یارانه‌ها غیر منطقی است، گفت: دولت باید با اتخاذ تدابیر مناسب از افزایش نسبی تمامی قیمت‌ها همسو با افزایش نرخ حامل‌های انرژی جلوگیری کند.
جلیل جعفری‌بنه‌خلخال عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت  با انتقاد از زمزمه‌های افزایش 25 درصدی نرخ کرایه حمل و نقل عمومی، گفت: افزایش 18 درصدی دستمزدها توان بالا رفتن 25 درصدی نرخ حمل و نقل عمومی را ندارد.
 
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزارت کشور باید نسبت به پرداخت سهم خود شرایط استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را تسهیل کند.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه افزایش بدون ضابطه نرخ کرایه حمل و نقل عمومی به کاهش انگیزه و رغبت مردم در استفاده از حمل و نقل عمومی منجر می‌شود، گفت: دولت باید به افزایش انگیزه مردم در استفاده از اتوبوس، مترو و سایر ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام کند.
 
وی با بیان اینکه هر نوع افزایش قیمتی به تبع اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها خدشه به امنیت روانی کشور وارد می‌کند، تصریح کرد: دولت قبل از اقدام به افزایش نرخ‌ها باید شرایط اقتصادی مردم را بسنجد.
 
جعفری‌بنه‌خلخال با تاکید بر اینکه رسیدن به هوای پاک و کاهش آلودگی هوا نیازمند اقدامات عملیاتی از سوی مسئولان است، گفت: مسئولان باید بدانند که یکی از راه‌های جلوگیری از آلودگی هوا متمایل کردن مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی ارزان قیمت است.
 
وی گفت: دولت در زمینه کاهش مشکلات بحث حمل ونقل عمومی می تواند در زمینه خریداری اتوبوس های جدید به مدیریت شهری در تهران وسایر کلان شهرها کمک کند که متاسفانه در 3 سال گذشته هیچ اتوبوس جدیدی به این ناوگان اختصاص نیافته است.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت می تواند به روش های متفاوتی از جمله حمایت از  حمل و نقل ریلی از نظر ارزی و ریالی به گسترش این ناوگان کمک کند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.