بازدید سایت : ۳۴۳۶۵
مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی در گفتگو با تین نیوز:

◄ بازدید بیش از ۱۰ میلیون نفر از مصلی در سال ۹۳

◄ بازدید بیش از ۱۰ میلیون نفر از مصلی در سال ۹۳

تین نیوز | معاون وزیر راه و شهرسازی از حضور 10.5 میلیون نفر در مصلی تهران به منظور شرکت در  رویدادهای فرهنگی، مذهبی و علمی طی سال 93 خبر داد و گفت: رشد فیزیکی پروژه به 67 درصد رسیده است.

محمدجعفر علیزاده در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به وضعیت پروژه مصلی تهران و وضعیت ترافیکی معابر اطراف پروژه اظهار داشت: مصلی بزرگ امام  خمینی در تهران به عنوان یکی از پروژه های بزرگ کشور در طول سال میزبان آهاد ملت  برای مراسم نمازهای جمعه، نمایشگاه های مختلف، نماز عید، ایام ماه رمضان، شب های قدر و ... بوده است و طبق آمار به دست آمده در سال گذشته(93) بالغ بر 10.5 میلیون نفر برای مراسم عبادی، علمی و فرهنگی از فضای مصلی استفاده کرده اند.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی با بیان اینکه"پیشرفت فیزیکی مصلی به 67 درصد رسیده است" خاطرنشان کرد: بازدید معاون برنامه ریزی رئیس جمهور از این پروژه موجب تخصیص بودجه ای معادل 100 میلیارد تومان برای سال 94 بود که در صورت تخصیص این اعتبار قسمت های جدیدی همچون رواق و شبستان های شرقی و غربی و صورت همزمان به  بهره برداری خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص تکمیل مصلی توسط شهرداری تهران تصریح کرد: این پروژه به طور کامل فعال است و پس از مدیریت پروژه مصلی، وزارت راه و شهرسازی نیز این مساله را تکذیب می کند زیرا در این خصوص هیچ ابلاغیه ای وجود ندارد.

علیزاده با اشاره به مذاکرات انجام شده با شهرداری تهران در سنوات گذشته اذعان کرد: وظایف شهرداری تهران هیچ ارتباطی با پروژه 63 هکتاری و 300 هزار متر ساختمان ویژه مصلی نداشته و قرار بر انجام چند مورد انگشت شمار مانند ساخت پل ارتباطی میان پارک سوار بیهقی با مصلی، آزادسازی خیابان پاکستان تا ابتدای بزرگراه شهید مدرس و ساخت پارکینگ بود توسط این نهاد بود، که تا کنون پس از گذشت 10 سال حتی یک ریال و یا یک سانتی متر مربع نیز انجام نشده است. و نداشت.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی یادآور شد: شاید منظور مسئولان شهرداری تهران تاکید بر تحقق تعهدات باقیمانده خود طی سال های گذشته بوده است.

محمد حقانی عضو شورای شهر تهران نیز در تاریخ 23 فروردین سال جاری در گفتگو با رسانه ها عنوان کرده بود: طی جلسه مشترک اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری تهران، محمدباقر قالیباف شهردار تهران عنوان کرد که بعد از عید تکمیل مصلای امام خمینی (ره) به شهرداری واگذار شده است و آن نیز سه ساله به پایان خواهد رسید.

پس از اینکه قالیباف در صفحه شبکه اجتماعی "اینستاگرام" خود عنوان کرد که مجوز ورود به حوزه ساخت و تکمیل مصلی تهران را از سوی مقام معظم رهبری دریافت کرده است در روز 27 فروردین در جمع خبرنگاران  از تکمیل مصلی تهران توسط شهرداری خبر داد و گفت: مصلی تهران یکی از پروژه های نیمه تمام شهر تهران است که قریب به ۳۰ سال است که این پروژه باقی مانده است. بر این اساس با رهنمودها و دستورات مقام معظم رهبری و بر اساس کاری که در برنامه سال ۹۴ پیش بینی شده است، در شهرداری تهران درگیر مصلی تهران نیز خواهیم شد.

بر همین اساس در نشست فصلی مدیران شهرداری تهران در فروردین ماه، مازیار حسینی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران تودیع و به عنوان مدیر پروژه مصلی معرفی شد و علیرضا جاوید شهردار منطقه 4 تهران به عنوان معاون فنی و عمرانی انتخاب گردید.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.