بازدید سایت : ۳۴۳۶۵
عضو شورای شهر در گفتگو با تین نیوز عنوان کرد:

◄ وضعیت ادغام شرکت ها و سازمان های مرتبط با شهرداری

◄ وضعیت ادغام شرکت ها و سازمان های مرتبط با شهرداری

تین نیوز | هفت‌سال از زمانی که شورای وقت شهر تهران، شهرداری را ملزم به ادغام شرکت‌ها و سازمان‌ها برای کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری کرد، می‌گذرد اما با گذشت این سال‌ها تنها 6 شرکت از مجموع این 52 شرکت در شهرداری تهران ادغام شده‌اند، نتیجه‌ای که نشان می‌دهد مصوبات شورای شهر برای اجرایی شدن در شهرداری چندان مورد توجه نیستند.
 
به گزارش تین نیوز، "ساماندهی" شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران موضوع چالش‌ برانگیز و مهمی در شهر تهران است. از این‌رو که شهرداری سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته زیادی دارد که اعتبارات زیادی در اختیار دارند و همین‌طور تعدادی از آنها سالانه درآمدهای قابل توجهی هم کسب می‌کنند.
درعین‌حال شماری از آنها هم بنا به آنچه که شهرداری اعلام می‌کند، جزو شرکت‌های زیانده هستند که همچنان با دریافت اعتبارات از شهرداری تهران به حیات خود ادامه می‌دهند.
 
عضو شورای شهر تهران زمان بررسی لایحه اصلاح بند 10 مصوبه اصلاحی مرتبط با ساماندهی وضع سازمان‌ها و شرکت‌ها گفت: یکی از بهترین مصوبات شورای اسلامی شهر تهران در دوره سوم انحلال و ادغام شرکت‌های مختلف بوده است.

هادی ساعی اظهار داشت: براساس گزارشی که از سوی شهرداری تهران به شورای شهر ارایه شده است 52 شرکت قرار بوده که ادغام شوند که از این تعداد فقط 17 گزارش برای ادغام آمده است که از این تعداد نیز تنها 6 شرکت مستندات آن برای ادغام وجود دارد و قابل قبول است.

وی با بیان اینکه در جلسه روز سه شنبه شورای شهر رسیدگی به این مهم مورد اتفاق مهم اعضا قرار گرفت، افزود: مسئولان شهرداری تهران مدعی‌اند که ٩ ‌ درصد شرکت‌هایی که باید ادغام می‌شدند، انجام شده است اما گزارش ها و مستندات ما نشان می‌دهد که این اتفاق نیفتاده است.

نماینده مردم در شورای شهر تاکید کرد: رسیدگی به ادغام یا انحلال برخی از شرکت های موجود در بدنه شهرداری تهران جزو کارهای بسیار مهمی است که بر اساس آن باید تصدی گری 57 شرکت  فعال در شهرداری به بخش خصوصی واگذار شود.

ساعی یکی از شرکت هایی را که در لیست انحلال بود شرکت کنترل کیفیت هوای تهران عنوان کرد و گفت: اعضای شورای شهر پس از بررسی های اولیه در ارتباط با نیاز تهران در کنترل هوا، تصمیم گرفتند تا این شرکت در مسئولیت پایش و کنترل کیفیت هوای تهران به حیات خود ادامه دهد.

وی از انحلال برخی شرکت ها و در دست واگذاری برخی دیگر خبرداد و افزود: شورای شهر تهران تا دستیابی به نتیجه این مصوبه را دنبال خواهد کرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.