بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ اختلاف نظر پلیسی بر سر خروج ترمینال‌های راه آهن و اتوبوس از تهران

◄ اختلاف نظر پلیسی بر سر خروج ترمینال‌های راه آهن و اتوبوس از تهران

تین‌نیوز| رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خروج ایستگاه راه آهن تهران به خارج شهر را موجب اختلال در رفت و آمد مردم دانست. اما رئیس‌پلیس راهور تهران بزرگ معتقد است؛ با وجود خطوط اتوبوسرانی و تاکسی به مقاصد شهرهای‌ اقماری تهران، کمتر کسی می‌تواند ادعا کند که دسترسی به پایانه‌های مسافربری با مشکل حمل‌ونقل همراه خواهد بود

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز شهردار تهران در حاشیه افتتاح زیرگذر جوادیه عنوان کرد : مناطق 11 ،16 و 17 تحت تأثیر ریل راه‌آهن هستند و برای تحقق این امر بخش شمالی حرم حضرت امام خمینی (ره) را مد نظر داریم که با توجه به وجود ایستگاه مترو امکان دسترسی به آن راحت خواهد بود. این پیشنهاد هنوز به نتیجه نرسیده است اما میدان راه‌آهن همواره یکی از نقاط آلوده شهر است و عملی شدن آن در کاهش این آلودگی نیز مؤثر است.

این مساله به قدری انعکاس خبری گسترده ای داشت که علاوه بر شرکت راه آهن و معاونت شهرسازی و معماری و شورای شهر تهران به پلیس راهنمایی و رانندگی نیز کشیده شد اما در این میان همانند حوزه‌های حمل‌ونقل درون و برون‌شهری اختلاف نظر به چشم می خورد.

سردار تقی مهری فرمانده پلیس راهور ناجا در این خصوص بیان داشت: انتقال شبکه حمل و نقل عمومی به خارج از شهر برای مردم مشکل آفرین است و شهروندان نمی‌توانند تسهیلات را به آسانی دریافت کنند، برای مثال انتقال ترمینال جنوب به خارج از شهر برای مسافران یک دردسر جدید است چرا که رفت و آمد مسافران را دچار اختلال می کند.

اما در مقابل سردار تیمور حسینی رئیس‌پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به خروج ایستگاه و خطوط‌ راه‌آهن تصریح کرد: پلیس‌ راهور از ماه‌ها پیش موافقت خود با این طرح را اعلام کرده و معتقد است؛ انتقال پایانه‌های مسافربری و ایستگاه راه‌آهن، فرودگاه‌مهرآباد و ترمینال‌های اتوبوسرانی به حاشیه شهر امری ضروری است.

 وی افزود: خوشبختانه با وجود خطوط اتوبوسرانی و تاکسی به مقاصد شهرهای‌ اقماری تهران، کمتر کسی می‌تواند ادعا کند که دسترسی به پایانه‌های مسافربری با مشکل حمل‌ونقل همراه خواهد بود.

به نظر می‌رسد حضور وزارت راه و شهرسازی و شورای عالی معماری و شهرسازی برای هماهنگی و حل این اختلاف ضروری است. همچنین چندی پیش همایش شهرسازی ریل پایه با عدم استقابال از سوی متولیان شهری که از سوی شرکت راه آهن برگزار شد. بیانگر آن است که شاید بهتر باشد وزارت کشور و حتی هیئت وزیران برای حل این مساله ورود پیدا کنند. 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی اصغر شفیع نادری

    سلام آیا مسئولین محترم شهری توجهی به تجربیات شهرهای پیشرو دنیا در این زمینه دارند یا می خواهند " نسخه من درآوردی " خود را تجویز نمایند؟ آیا جابجایی mobility مسافر را از درب منزل تا درب مقصد و اهمیت زمان و دسترسی آسان و عمل یکپارچه و سریع مدهای حمل و نقل برای جابجایی مسافر را مد نظرشان است که بایستی جواب دهی شود یا فقط در این موضوع می خواهند یکی از به ظاهر مشکلات موجود را با روش پاک کردن صورت مسئله(جذف کردن ایستگاه راه آهن تهران) حل نمایند؟ توصیه می شود مسئولین شهری سفارش دهند مشاورین ذیصلاح بروند بررسی کنند و تجربیات مشابه در دنیا را در گام اول بیاورند تبیین کنند تا گپ و گفت مسئولین محترم شهری(به طور اخص شهردار محترم و بعضی از اعضای شورای محترم شهر) نسبت و قرابتی با عملکرد تجربه شده در دنیا داشته باشد بر خلاف نظرات بعضی از مسئولین شهری فوق الذکر منافع جمعیت ساکن ۸ میلیونی تهران حکم می کند که آسانترین و سریعترین دسترسی به ایستگاه راه آهن برای آنها فراهم آید من مطمئن هستم در صورتی که این دسته از مطالعات توسط مشاورین واجد صلاحیت برای شهرداری تهران انجام شود موضع ایشان از موضع مخالف به موافق تبدیل خواهند شد و خود مسئولین شهری سعی در حفظ موقعیت جغرافیایی فعلی ایستگاه راه آهن تهران خواهند کرد