◄ سوء استفاده از عنوان «خبرنگار» برای دریافت آرم طرح ترافیک
عضو شورای اسلامی شهر تهران از سوء استفاده از نام خبرنگار در دریافت آرم طرح ترافیک سالیانه خبر داد.
عضو شورای شهر تهران از سوءاستفاده از نام خبرنگار در دریافت آرم طرح ترافیک سالیانه خبر داد.
احمد مسجدجامعی با اشاره به مطلب فوق، اظهار کرد: نباید بگذاریم بنام خبرنگار از مجوز طرح ترافیک سوءاستفاده شود.
وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر ممانعت از سوء استفاده از منایع عمومی از سوی یک عده خاص، تصریح کرد: به این منظور باید اسامی کسانی که به آنها مجوز ورود به طرح ترافیک داده میشود را منتشر کرد.
مسجدجامعی با بیان اینکه «سالهای زیادی طرح ترافیک به کسانی تعلق گرفت که استحقاق آن را نداشتند»، یادآور شد: متاسفانه بیش از ۵ هزار نفر تحت پوشش عنوان خبرنگار از طرح ترافیک استفاده کردند که بسیاری از آنها به واقع خبرنگار نیستند، پیشنهاد می شود تبصره 2 ماده سوم شامل حال خبرنگاران شود، گفت: در این تبصره باید اسم خبرنگاران، روزنامهنگاران و عکاسان هم لحاظ شود و آنها جزو موارد خاص شوند و آییننامه موردنظر به تصویب کمیسیون برسد.
دیروز فروش 10 میلیون تومانی آرم طرح ترافیک پایتخت به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید تا از آغاز سال 97، شهروندانی که به هر دلیل مجبور باشند هر روز در طرح تردد داشته باشند و درعین حال کار و حرفه و محل کارشان به گونه ای باشد که مجبور باشند تمام روز را در طرح ترافیک باشند، باید در سال چیزی بیش از 10 میلیون تومان بپردازند. بدین ترتیب تعرفه طرح ترافیک در سال جدید تقریبا 4 برابر شد. اما روند تصویب این طرح با حاشیه هایی نیز همراه بود که از مهم ترین آنها می توان به خروج اعتراض آمیز خبرنگاران از صحن شورا اشاره کرد. چرا که با تصویب طرح ترافیک در شورای شهر تهران و اعلام نظر اعضا به منظور پرداخت 50 درصدی قیمت خرید طرح از سوی خبرنگاران تعدادی از آنها صحن را به نشانه اعتراض ترک کردند.
به گزارش تیننیوز، هشتم دی ماه بود که معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران با حضور در جمع خبرنگاران از قطع سهیمه تمامی سازمان و ارگانها و خبرنگاران خبر داد که با واکنش بسیاری مواجه شد.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: اما در مورد نرخ این طرح جدید باید شورای شهر تصمیم بگیرد که میتواند برای برخی افراد تخفیفهایی درنظر بگیرد، به این صورت، شورای شهر میتواند برای جانبازان، بیماران خاص و حوزههای خبری، ردیفهای تخفیف قائل شود، اما درنهایت، این شورای شهر است که قیمتگذاری را انجام میدهد.
خبرنگارها حالا كه ديدند منافع خودشون در خطر هست جلسه رو ترك كردند! البته بيشتر نگران غضب همسرانشون هستند چون اين ماشينهاي داري طرح بيشتر در اختيار همسرانشون بوده