◄ افت سهم بخش مسافری حمل و نقل ریلی از 4 درصد به 2 درصد
قرار بود سهم بخش ریلی در بخش حمل و نقل مسافری به 18 درصد و در بخش حمل و نقل بار به 30 درصد برسد که اکنون در بخش مسافر از چهار درصد به 2 درصد افت کرده و در بخش حمل و نقل ریلی بار نیز از 7 درصد به 8 درصد رسیده است.
عباس قربانعلی بیک کارشناس حمل و نقل گفت: قرار بود سهم بخش ریلی در بخش حمل و نقل مسافری به 18 درصد و در بخش حمل و نقل بار به 30 درصد برسد که اکنون در بخش مسافر از چهار درصد به 2 درصد افت کرده و در بخش حمل و نقل ریلی بار نیز از 7 درصد به 8 درصد رسیده است.
به گزارش تین نیوز، قربانعلی بیک در گفت و گو با خبرنگار ما در مورد انتظارات خود به عنوان یک کارشناس از وزیر آینده راه و شهرسازی با اشاره به آمار تعداد تلفات رانندگی گفت که تعداد تلفات رانندگی ایران پنج برابر تلفات کشور ترکیه است، افزود: مصرف روزانه سوخت 70 میلیون لیتر کل مصرف گازوئیل کشور است که 40 میلیون لیتر آن مربوط به حمل و نقل عمومی است.
وی دلیل بروز دو بحران مصرف سوخت و تعداد زیاد تلفات رانندگی را عدم توجه مناسب به بخش حمل و نقل ریلی دانست و گفت که بر اساس مصوبه مربوط به سال 1386 ، قرار بود سهم بخش ریلی در بخش حمل و نقل مسافری به 18 درصد و در بخش حمل و نقل بار به 30 درصد برسد که اکنون در بخش مسافر از چهار درصد به 2 درصد افت کرده و در بخش حمل و نقل ریلی بار نیز از 7 درصد به 8 درصد رسیده است.
باسلام خدمت کلیه سروان عزیز
در خصوص حمل ونقل ریلی به استحضار شما خوبان می رسانم که در بعضی از کشورهای پیشرفته که حمل ونقل جاده ای کم کم به سمت وسوی ریلی کشیده شد اقتصاد جامعه به سمت رکود گرایش پیدا کرد وآنها مجددأ برای رونق اقتصادی جامعه حمل ونقل جاده ای را فعال نمودند حال در کشور ما نمی دانم چه اسراری برای تجربه کردن یک تجربه دیگر هست