◄ بازسازی فنیترین بلاک ناحیه لرستان آغاز شد
مدیرکل راهآهن لرستان از آغاز بازسازی خطوط ریلی ایستگاه قارون بیشه بهمنظور افزایش سرعت و ایمنی و همچنین کاهش زمان سیر و سوانح و آلودگی خبر داد.
مدیرکل راهآهن لرستان از آغاز بازسازی خطوط ریلی ایستگاه قارون بیشه بهمنظور افزایش سرعت و ایمنی و همچنین کاهش زمان سیر و سوانح و آلودگی خبر داد.
به گزارش تیننیوز، رحمت رحمتنژاد گفت: بازسازی خطوط ریلی حدفاصل ایستگاههای قارون بیشه آخرین بلاک بازسازی نشده محور جنوب در ناحیه لرستان است از پنجم ماه جاری آغازشده است.
مدیرکل راهآهن لرستان تشریح کرد: کیفیت مصالح بهکاررفته در بازسازی خطوط ریلی استان از ریلهای جدید ۱۸ متری(uic60) و تراورسهای بتنی(B70) و بالاستهای مرغوب استفاده و جایگزین ریلهای قدیمی (U33) و تراورسهای فلزی و بالاستهای فرسوده میشود.
رحمتنژاد گفت: این بلاک دارای ۱۹ دهانه تونل به طول ۹۰۱۹ متر، ۶ دهانه پل به طول ۵۶۷ متر و ۴۴ دهانه قوس با شعاعهای مختلف است.
به گزارش ایسنا، او در ادامه گفت: این بلاک به طول ۱۷ کیلومتر به دلیل شرایط کوهستانی شرایط سخت هندسی پیچیده داشته و فنیترین بلاک ناحیه لرستان است.
ناحیه لرستان سابق که مسیر اندیمشک تا دورود را در بر میگیرد، دارای پیچیدگی هندسی و در منطقهای پرپیچ و خم واقع شده است که بهدلیل این ویژگیهای خاص به دانشگاه راهآهن معروف است.