بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

ضرورت توسعه اقتصاد آبی در مازندران

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران بر ضرورت توسعه اقتصاد آبی و دریایی در استان تاکید کرد.

ضرورت توسعه اقتصاد آبی در مازندران
تین نیوز

 رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران بر ضرورت توسعه اقتصاد آبی و دریایی در استان تاکید کرد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، فرج الله فتح الله پور بعدازظهر چهارشنبه در جلسه اقتصاد دریامحور با تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همراهان بر ضرورت اقتصاد آبی و دریایی تاکید کرد و گفت: هدف گذاری سه تریلیون دلاری در سال ۲۰۳۰ برای اقتصاد آبی دنیا هدف گذاری شده است و این هدف گذاری اهمیت حوزه دریا ا نشان می دهد.

وی با اشاره به ۸ بخش فعال اقتصاد دریا تصریح کرد: ساخت و ساز دریایی و توسعه سازه ای، گردشگری دریایی و ساحلی، آموزش و خدمات تجاری دریایی، ماهیگیری، کشتیرانی و حمل و نقل دریایی، بندر کشتی سازی و تعمیر کشتی از جمله بخش ها است.

وی با عنوان این که بخش های نوظهوری را در اقتصاد آبی شاهد هستیم، ادامه داد: آبزی پروری دریایی، انرژی های تجدید پذیر، تکنولوژی دریایی و خدمات دریایی و غیره نیز از دیگر بخش های اقتصاد آبی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مازندران شیرین سازی آب دریا را ز بخش های نوظهور در اقتصاد آبی بیان کرد و گفت: اقتصاد دریایی آبی شامل منابع زنده دریایی، آبی، حمل و نقل دریایی کشتی سازی و تعمیرات، فعالیت های بندری گردشگری و بخش های مکمل بوده که مورد توجه قرار گرفته است.

فتح الله پور بر اهمیت و ضرورت اقتصاد دریایی در جهان و کشور تاکید کرد و گفت: اقتصاد آبی با توجه به طول نوار ساحلی اشتغال خوبی را می تواند در استان مازندران ایجاد کند و از نظر سرانه ارزش افزوده و تولید ناخالص ملی نیز حائز اهمیت است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.