بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

هشدار نارنجی برای رگبار باران در تهران، البرز، گیلان و مازندران

سازمان هواشناسی نسبت به ناپایداری و بارش های محلی شدید در ارتفاعات در استان های تهران، البرز، شرق گیلان، ارتفاعات غربی مازندران برای امروز هشدار داد.

هشدار نارنجی برای رگبار باران در تهران، البرز، گیلان و مازندران
تین نیوز

سامانه ناپایداری و بارش های محلی شدید امروز چهارشنبه ۱۶ خرداد ماه موجب رگبار باران، رعدو برق، تگرگ، کاهش دید، صاعقه و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در چهار استان کشور می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گستره فعالیت این سامانه امروز ارتفاعات استان های تهران، البرز، شرق گیلان و ارتفاعات غربی مازندران را در بر می گیرد.

جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده ها و احتمال سقوط سنگ به ویژه در جاده های کوهستانی و گردنه ها، رخداد تگرگ، احتمال خسارت به سازه های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی از مخاطرات این سامانه اعلام شده است.

سازمان هواشناسی به احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت طبیعت گردی به ویژه در ساعات بعدازظهر و پرهیز از فعالیت های کوهنوردی توصیه کرده است.

خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال ها و آبروها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی در این شرایط جوی ضروری است.

لزوم آمادگی راهداری و سایر دستگاه های اجرایی برای مقابله با مخاطرات ناشی از بارش ها مورد تأکید قرار گرفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.