بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

بهره برداری از عملیات روکش آسفالت ۴۹ کیلومتر از راه های روستایی مازندران

۴۹ کیلومتر از عملیات بهسازی و آسفالت راه های روستایی استان مازندران در قالب ۳۷ پروژه و با اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیارد تومان در سطح استان به بهره برداری رسید.

بهره برداری از عملیات روکش آسفالت ۴۹ کیلومتر از راه های روستایی مازندران
تین نیوز

 هم زمان با رزمایش تخصصی شهید جمهور و شهدای راه خدمت ۴۹ کیلومتر از عملیات بهسازی و آسفالت راه های روستایی استان مازندران در قالب ۳۷ پروژه و با اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیارد تومان در سطح استان به بهره برداری رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، یاسر ابراهیمی سرست معاون فنی و راه های روستایی استان در آیین بهره برداری از این پروژه ها که بصورت نمادین در روستای شالیکش امیرقلی شهرستان بابل برگزار گردید گفت: به منظور افزایش ضریب ایمنی و در راستای محرومیت زدایی محورهای روستایی استان عملیات ساخت، بهسازی، زیرسازی و روکش آسفالت صورت پذیرفت.

ابراهیمی اظهار کرد: مازندران به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی همواره در فصول مختلف سال علی الخصوص فصل تابستان گردشگران و مسافران بی شماری را از سرتاسر میهن عزیزمان پذیرا بوده، از این رو محورهای مواصلاتی این استان همواره پرحجم و پرتردد است.

وی در ادامه گفت: با توجه به این که حمل قسمت اعظمی از محصولات کشاورزی استان به مبادی خارج از استان از طریق حمل و نقل جاده ای  انجام می شود، وجود زیر ساخت های مناسب برای تردد ناوگان حمل و نقل  مناسب تر برای حمل محصولات کشاورزی ضروری است، لذا محورهای فرعی و روستایی استان نیازمند نگاه ویژه و توجه بیشتر از سوی مسئولین امر هستند.

وی بهسازی، مرمت، شن ریزی و آسفالت راه های روستایی را از اولویت های این اداره کل برشمرد و گفت: ایجاد و توسعه زیرساخت ها از جمله بازسازی، بهسازی و آسفالت راه های روستایی موجب تسهیل در داد و ستد و افزایش درآمد روستاییان شده و مانع مهاجرت آن ها به شهرها می شود.

معاون فنی و راه های روستایی خاطر نشان ساخت: بر اساس آخرین آمار این اداره کل از تعداد ۳۶۲۲ روستا در استان، تعداد ۱۷۱ روستا زیر ۲۰ خانوار و تعداد ۲۱۷۴ روستای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته برخوردارند.

وی تصریح کرد: حدود ۹۷ درصد از جمعیت روستایی مازندران (روستاهای بالای ۲۰ خانوار) از راه آسفالته برخوردارند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد حمل کالا و مسافر در استان از طریق راه های مواصلاتی  است، افزود: از آنجایی که مازندران  یکی از قطب های کشاورزی است، نیاز استان به راه و جاده مناسب محسوس بوده، برای همین در سال های اخیر برای توسعه شبکه راه های ارتباطی استان گام های خوبی برداشته شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.