بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

رشد ۱۶ درصدی تردد شناورها به بندر امیرآباد

بیش از ۳۴۱ فروند شناور های تجاری طی سه ماهه امسال به بندر امیرآباد تردد داشته اندکه نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۶درصدی را نشان می دهد.

رشد ۱۶ درصدی تردد شناورها به بندر امیرآباد
تین نیوز

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: بیش از ۳۴۱ فروند شناور های تجاری طی سه ماهه امسال به بندر امیرآباد تردد داشته اندکه نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۶درصدی را نشان می دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی، محمدعلی موسی پور گرجی افزود: یکی از دلایل رغبت تجار و صاحبان کالاها به این بندر، ایجاد زیر ساخت های لازم برای نگهداری کالاهای اساسی و بهره مندی از شقوق مختلف حمل و نقل در این بندر است.

موسی پور گرجی بیان داشت: بندر امیرآباد با ظرفیت اسمی هفت و نیم میلیون تن و ۱۵ پست اسکله فعال برای پهلوگیری انواع شناورها در کنار تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری و تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری دریایی توانسته است با اقدامات لازم جهت هیدروگرافی و لایروبی و ایجاد مسیر دسترسی ایمن برای شناورها این رکورد را به ثبت برساند.

وی همچنین به دانش و توان نیروهای مجرب این بندر به خصوص در زمینه تخصصی دریایی اشاره کرد که با رصد و پایش به موقع مسیرها، نقشه ها و اقدامات لازم توانسته اند زمان انتظار کشتی ها را کاهش داده و علاوه بر اارائه خدمات مناسب میزان رضایت مشتریان، صاحبان کالا و مالکان کشتی را به همراه داشته باشد.

وی در تشریح دلایل افزایش ورودی شناورهای تجاری به بندر امیرآباد اظهار داشت : زیرساخت های بندری، ارتقا نرم تخلیه و بارگیری، افزایش میزان تعامل، احصاء چالش ها و رفع موانع پیش روی تجار و صاحبان کالا از جمله دلایل افزایش تردد کشتی های به بندر امیرآباد محسوب می شود.

مدیر کل بندر امیرآباد به برنامه ریزی و اقدامات لازم جهت رفع دغدغه های صاحبان کالا پرداخت و افزود : در صدد ارتقاء تجهیزات تخلیه و بارگیری هستیم که علاوه بر سرعت تخلیه و بارگیری انواع کالا و استاندارد سازی مدت زمان سرویس دهی به شناورها، رضایت مطلوب را هم برای ذی نفعان فراهم شود.

 

بندر امیرآباد در استان مازندران به عنوان بزرگ ترین بندر حاشیه دریای خزر با قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص باتوجه به سیاست گذاری های دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم می تواند با شکوفاسازی ظرفیت ها، نقش ویژه ای در مقاوم سازی اقتصاد کشور با توسعه تجارت بین المللی و صادرات کالا ایفا کند.

بندر امیر آباد با حدود یک هزار و ۳۰۰ هکتار وسعت و همچنین ۲۲۰ هکتار پس کرانه با دارا بودن اراضی پشتیبانی وسیع، زیر ساخت حمل و نقل مدرن چند وجهی، اسکله رو -رو ریلی و کامیون جهت ترانزیت و حمل یکسره کالا و همچنین دسترسی آسان به بازار مصرف کشورهای سی آی اس CIS با جمعیت بالغ بر ۳۰۰ میلیون به تنهایی بر تمامی پنج بندر حاشیه خزر تنه می زند و ظرفیت فوق العاده ای در توسعه اقتصادی و پرش تجاری کشور دارد.

بندر امیرآباد در کنار آن که یک ظرفیت صادراتی و تجاری در منطقه به شمار می رود با دارا بودن کارخانجات متعددی همچون گچ، فولاد، کاغذ و سیلوهای متعدد از بنادر نسل سوم کشور است و عمده ۷.۵ میلیون تن کالای صادراتی کشورهای مختلف جهان از بنادر آستاراخان، آکتائو، اولیا، باکو، گوسان و ماخاچ وارد بندر امیرآباد می شود.

اتصال به شبکه ریلی کشور، بهره مندی از ۱۵ پست اسکله با ظرفیت ۱۰ میلیون تن و بهره مندی از ظرفیت اتصال کریدور ترانزیت بین المللی شمال به جنوب (INSTC) از دیگر ویژگی های شاخص بندر امیرآباد است.

منطقه امیرآباد از ظرفیت های بندری بسیار مناسبی برخوردار است و می تواند به دلیل موقعیت ویژه جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال جنوب، توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه به ویژه کشورهای حاشیه دریای خزر را بیش از پیش تجربه کند که این امر به شکوفایی اقتصادی این دیار کمک می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.