بازدید سایت : ۳۲۷۴۳

◄ نظارت و کنترل تردد وسایل نقلیه عمومی در مازندران شدت گرفت

ثبت تخلف سرعت بیش از ۳۸۲ هزار وسایل نقلیه در مازندران

نظارت و کنترل تردد وسایل نقلیه عمومی در مازندران شدت گرفت
تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت: با توجه به آغاز سفرهای تابستانی طرح نظارت و کنترل تردد وسایل نقلیه عمومی با هدف ارتقای ایمنی عبور و مرور در جاده های بین شهری مازندران تشدید می شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مصطفی قدمی اظهار کرد: با آغاز فصل تابستان، تعطیلی مدارس و همچنین شرایط اقلیمی و جغرافیایی مازندران، پیش بینی می شود گردشگران و مسافران بی شماری را از سرتاسر میهن عزیزمان پذیرا باشیم، از این رو تشدید نظارت و کنترل بر ناوگان حمل و نقل عمومی در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.  

قدمی افزود: با توجه به تاثیر قابل ملاحظه نظارت بر اجرای قوانین توسط کاربران جاده ای و همچنین جلوگیری و برخورد با تخلفات رانندگی ، طرح نظارت و کنترل تردد وسایل نقلیه عمومی از ابتدای تابستان سال جاری برنامه ریزی و اجرایی می شود.

وی ادامه داد: طرح مذکور در حوزه اقدامات مورد انتظار با اولویت نظارت بر تردد وسایل نقلیه عمومی جاده ای و مشارکت تعاملی واحد ها و ادارات ذیربط شهرستانی و استانی به مرحله اجرا گذارده می شود.

قدمی در مورد نحوه اجرای طرح نظارت و کنترل تردد وسایل نقلیه تصریح کرد: این طرح به صورت نظارت میدانی و کنترل وسایل نقلیه در دو سطح پایانه های بار و مسافر با همکاری تشکل ها و انجمن های صنفی حمل و نقل و در راه ها با همکاری و پشتیبانی پلیس راه انجام می پذیرد.  

سرپرست مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اظهار نمود: براساس آمار به دست آمده از سامانه های ثبت تخلف سرعت بیش از ۳۸۲ هزار تردد با سرعت غیرمجاز طی خرداد ماه سال جاری انجام شده است که این عدد معادل حدود یک درصد از ترددهاست.

علی صادقی گفت: از حدود ۶۴ میلیون تردد پایش شده در خرداد ماه سال جاری بیش از ۳۸۲ هزار تردد با سرعت غیرمجاز ثبت شده است که در این آمار حدود ۲۰۶ هزار از تخلفات مربوط به تخلف سرعت غیرمجاز متوسط وسایل نقلیه در طول محورها بوده است.

وی ادامه داد: مطالعات تصادفات نشان دهنده این است که سرعت غیرمجاز یکی از دلایل اصلی تصادفات در استان مازندران است لذا کنترل رفتار مخاطره آمیز رانندگان به ویژه سرعت غیرمجاز در محورهای استان می تواند نقش موثری در پیشگیری از وقوع تصادفات با شدت بالای منجر به فوت و جرح داشته باشد.

صادقی افزود: این  اداره کل محورها و مقاطع پرحادثه را به سامانه های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور مجهز کرده است و از کلیه کاربران جاده ای تقاضا داریم در تمامی طول مسیر با رعایت سرعت مجاز تردد کنند تا ایمنی تردد خود و سایر رانندگان را حفظ کرده و به سلامت به مقاصد خود برسند.

گفتنی است در حال حاضر ۱۳۶ سامانه به بهره برداری رسیده و طی سال جاری نیز توسعه این سامانه در دستور کار اداره مدیریت راه ها قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.