بازدید سایت : ۳۶۸۲۷

استاندار مازندران: صادرات غیرنفتی در بندر فریدونکنار ۵۰۰ درصد رشد یافت

استاندار مازندران با بیان اینکه سرمایه گذاری های بخش خصوصی بندر فریدونکنار را متحول کرد، گفت: در دولت سیزدهم صادرات غیر نفتی از این بندر ۵۰۰ درصد رشد داشت.

استاندار مازندران: صادرات غیرنفتی در بندر فریدونکنار ۵۰۰ درصد رشد یافت
تین نیوز

استاندار مازندران با بیان اینکه سرمایه گذاری های بخش خصوصی بندر فریدونکنار را متحول کرد، گفت: در دولت سیزدهم صادرات غیرنفتی از این بندر ۵۰۰ درصد رشد داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، یوسف نوری در بازدید از بندر فریدونکنار در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در سال جاری ترانزیت کالا از این بندر در دستور کار قرار گرفت که شاهد رشد ۸۴ درصدی ترانزیت در بندر فریدونکنار بودیم.

نوری اظهار داشت: در سال گذشته ۱۵۰ کشتی تجاری در این بندر پهلو گرفت که این آمار فقط در سه ماه نخست امسال به ۹۰ کشتی رسیده است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی سرمایه گذاری های ارزشمندی در بندر فریدونکنار انجام داد، گفت: سازمان بنادر با ارئه تسهیلات مناسب، زمینه سرمایه گذاری بیشتر در این بندر را فراهم کند.

استاندار مازندران افزود: با توجه به بازار بزرگ کشورهای حاشیه خزر، این بندر در مازندران یک ظرفیت ممتاز برای رونق صادرات است که باید از این فرصت بهره مند شد.

نوری با بیان اینکه سرمایه گذار در بندر فریدونکنار باید حمایت شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرک صنعتی در فریدونکنار فعالیت ندارد ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بندر فریدونکنار ضروری است.

این مقام مسوول تصریح کرد: برای اینکه این بندر به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شود حمایت های لازم انجام خواهد شد.

 

بندر فریدونکنار دارای ۶۹ هکتار وسعت است و یکی از مسیرهای دسترسی آسان به بازارهای مصرف کشورهای حوزه دریای خزر به شمار می رود که در کنار سایر بنادر مازندران، به جهش اقتصادی در این استان کمک می کند.

بندر فریدونکنار یک ظرفیت صادراتی و تجاری در منطقه است و به طور متوسط سالانه صدها هزار تن کالای صادراتی کشورهای مختلف جهان از بنادر آستراخان، آکتائو، اولیا، باکو، گوسان و ماخاچ وارد این بندر می شود.

بهره مندی از ۲ پست اسکله با ظرفیت بیش از یک میلیون تن و آبخور ۴.۲ متری و کاربری چند منظوره «جنرال کارگو» از دیگر ویژگی های شاخص بندر فریدونکنار است.

این بندر از طریق دریا می تواند با سایر بنادر حاشیه دریای خزر در کشور روسیه، آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان ارتباط مستقیم دریایی داشته باشد.

بندر فریدونکنار همچنین از طرق دریای خزر رود ولگا دریای بالتیک به بنادر عمده شمال اروپا مانند هامبورگ ، کپنهاک ، استکهلم و روتردام ارتباط پیدا می کند.

فریدونکنار از طریق دریای خزر - کانال ولگا – دن می تواند به دریای ازوف متصل شده و از راه دریای سیاه به دریای مدیترانه برسد و از این طریق به بنادر جنوبی اروپا و همچنین بنادر شمالی آفریقا و سایر بنادر جهان متصل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.