بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

امکان برقراری پرواز به عتبات عالیات از فرودگاه رامسر فراهم است

با توجه به اینکه فرودگاه رامسر دارای مرز هوایی است و زیرساخت لازم برای برقراری پرواز به عتبات عالیات را دارد، متقاضیان سفر از این فرودگاه باید هرچه سریع تر در سامانه سماح ثبت نام کنند.

امکان برقراری پرواز به عتبات عالیات از فرودگاه رامسر فراهم است
تین نیوز

مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت: با توجه به اینکه براساس اعلام مدیران متولی، فرودگاه رامسر دارای مرز هوایی است و زیرساخت لازم برای برقراری پرواز به عتبات عالیات را دارد، متقاضیان سفر از این فرودگاه باید هرچه سریع تر در سامانه "سماح" ثبت نام کنند، تا متناسب با تقاضا، برنامه ریزی های لازم برای برقراری پرواز در این فرودگاه ساحلی انجام شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عباس اسماعیلی در حاشیه نشستِ برقراری پرواز از فرودگاه رامسر به عتبات عالیات و شرکت در اربعین حسینی افزود: فرودگاه رامسر به لحاظ بعد مسافت می تواند به مردم شرق گیلان و غرب مازندران خدمات پروازی ارایه کند.

اسماعیلی تصریح کرد: بر اساس نقطه نظرهای کارشناسی، شرکت هواپیمایی بومی وارش گزینه مناسبی برای انجام این پروازها محسوب می شود به همین دلیل رایزنی های لازم با این شرکت هواپیمایی در حال انجام است.

وی یادآور شد: چنانچه ظرفیت های بومی پاسخگوی نیاز این فرودگاه و میزان تقاضای شکل گرفته نباشد، از ظرفیت مابقی شرکت های هواپیمایی کشور برای برقراری این پروازها استفاده خواهیم کرد.

این مقام مسوول با بیان اینکه هدف متولیان سفر به عتبات و برگزاری اربعین حسینی ارایه خدمات مناسب و تسهیل سفرِ زاِئران است تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل اینکه آمار درستی از تعداد نهایی ثبت نام شدگان نداریم، نمی توانیم در خصوص تعداد پروازها اظهار نظر کنیم، ممکن است تقاضا در فرودگاه رامسر به یک پرواز هم نرسد، در مقابل هم این امکان وجود دارد میزان تقاضای سفر به بیش از یک پرواز افزایش یابد.

وی تاکید کرد: در هرصورت ستاد اربعین استان به عنوان متولی این امر آمادگی دارد که رایزنی های لازم برای افزایش پروازها و تسهیل سفر را فراهم کند.

این مسوول با بیان اینکه رایزنی ها برای توافق با شرکت های هواپیمایی در حال انجام است تاکید کرد: مردم برای سفر به عتبات عالیات باید در سامانه سماح ثبت نام کنند و انجام سریع تر این ثبت نام کمک می کند میزان تقاضا و نوع وسیله نقلیه سفر اعم از زمینی و هوایی در مدت زمان مناسبی مشخص و متناسب با آن برنامه ریزی انجام شود.

اسماعیلی با توضیح اینکه تا به امروز ۱۰ هزار و ۴۴۴ نفر برای سفر به عتبات عالیات ثبت نام کرده اند افزود: مردم ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند، چراکه در مدت زمان کوتاه امکان برقراری پرواز حتی در صورت افزایش تقاضا امکان پذیر نیست.

ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح برای بهره مندی از خدمات بیمه ای سفر ضروری و هرگونه خدمات دهی به زائران جمله از ارز زیارتی، خدمات بیمه، تهیه بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس و سایر خدمات، منوط به ثبت نام در سامانه سماح است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.