بازدید سایت : ۸۹۲۶۰

اعمال مجازات نمره منفی گواهینامه از سوی راهور مازندران

رئیس پلیس راه مازندران از اعمال مجازات نمره منفی گواهینامه از سوی پلیس راهور این استان خبر داد.

اعمال مجازات نمره منفی گواهینامه از سوی راهور مازندران
تین نیوز

رئیس پلیس راه مازندران از اعمال مجازات نمره منفی گواهینامه از سوی پلیس راهور این استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، یدالله جهان تاب با اشاره اعمال مجازات نمره منفی گواهینامه در این استان اظهار کرد: برابر با ماده هفت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که راننده مرتکب یکی از تخلفات حادثه ساز شامل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، حرکت مارپیچ، تجاوز به چپ از محور راه، عبور از چراغ قرمز، عدم رعایت حق تقدم و … شود، ضمن اعمال قانون و جریمه برابر جدول تخلفات رانندگی، نمره منفی در سوابق گواهینامه رانندگی فرد لحاظ می شود.

جهان تاب افزود: بر اساس بند اول ماده هفت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی چنان چه جمع نمرات منفی راننده برای بار اول به ۳۰ نمره منفی برسد، گواهینامه وی به مدت سه ماه ضبط می شود و تا سه ماه حق رانندگی ندارد.

وی عنوان کرد: در مرحله دوم، اگر باز هم پس از دریافت گواهینامه، تخلفات رانندگی ادامه پیدا کند و نمره منفی گواهینامه به ۲۵ برسد، مدت توقیف دو برابر می شود.

جهان تاب مطرح کرد: در مرحله سوم اگر جمع اعداد نمره منفی راننده پس از دریافت مجدد گواهینامه اش به ۲۰ برسد، گواهینامه او ابطال می شود.

وی ادامه داد: همچنین شخص تا یک سال اجازه دریافت گواهینامه جدید را نخواهد داشت و پس از گذشت یکسال، با سپری کردن کلاس های رانندگی، شخص می تواند گواهینامه دریافت کند.

رئیس پلیس راه استان مازندران خاطرنشان کرد: رانندگانی که در مدت ضبط گواهینامه مبادرت به رانندگی کنند در حکم بدون گواهینامه بوده و به مجازات مقرر برای رانندگی بدون گواهینامه محکوم شده و همچنین در زمان وقوع تصادف نیز هیچ گونه پوشش بیمه ای نخواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.