بازدید سایت : ۴۴۹۵۱

افزایش ۶۰ درصدی ورود کشتی های تجاری به بنادر مازندران

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از افزایش ۶۰ درصدی ورود کشتی های تجاری به بنادر نوشهر و فریدونکنار در چهار ماه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۲ خبر داد.

افزایش ۶۰ درصدی ورود کشتی های تجاری به بنادر مازندران
تین نیوز

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از افزایش ۶۰ درصدی ورود کشتی های تجاری به بنادر نوشهر و فریدونکنار در چهار ماه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۲ خبر داد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سعید کیاکجوری با تشریح عملکرد چهار ماهه نخست اداره کل بنادر و دریانوردی استان در بخش امور دریایی، گفت: تعداد کشتی های تجاری وارده به بنادر نوشهر و فریدونکنار از آغاز امسال تاکنون ۲۲۹ فروند بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از افزایش ۶۰ درصدی برخوردار بوده است.

کیاکجوری افزود: در این چهار ماه یک هزار و ۴۹۸ فقره اسناد دریانوردی شامل گواهینامه های مهارت، شایستگی و جانبی و همچنین شناسنامه های دریانوردی در این اداره کل صادر شده است.

وی گفت:ضمن اینکه در این مدت به میزان ۱۱۰ نفرآزمون دوره های دریانوردی محدود و ۴۵ مورد بازدید و نظارت بر دوره های برگزار شده در مراکز آموزش دریانوردی تحت پوشش اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران انجام شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، اجرای موفق طرح های ایمنی سفرهای نوروزی دریایی، بازدید و نظارت بر ۹۰ ایستگاه گردشگری دریایی فعال در سطح استان مازندران، نجات جان ۱۲ نفر طی هشت عملیات جستجو و نجات دریایی را از مهم ترین اقدامات انجام شده در بخش دریایی اداره کل در سال جاری عنوان کرد.

کیا کجوری همچنین نظارت بر ساخت دو فروند شناور تفریحی دارای طول بیش از ۱۲ متر، صدور ۸۱ مورد انواع گواهینامه قایق و شناور، انجام ۶۰ مورد بازرسی تأیید اصالت انواع شناور و قایق، دریافت صد در صدی مواد زائد کشتی های متقاضی، صدور ۸۲۱ فقره گواهینامه سلامت پزشکی توسط پزشکان معتمد تحت نظارت اداره کل را از دیگر اقدامات شاخص حوزه دریایی در ۴ ماهه امسال برشمرد.

مازندران سه بندر شامل بنادر امیرآباد بهشهر، منطقه ویژه اقتصادی نوشهر و فریدونکنار است.

منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر با بیش از ۸۰ سال به گستره ۸۸ هکتار و دارا بودن ۱۱ پست اسکله تجاری و خدماتی و تجهیزات مدرن بندری و دریایی از ظرفیت مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع کالا ها و پذیرش کشتی های تجاری با ظرفیت بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ تُن برخوردار است.

اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر مستقر است و بندر فریدونکنار هم زیر مجموعه این اداره کل است.

بندر فریدونکنار حدود ۵۵ هکتار وسعت دارد و به عنوان نخستین بندر خصوصی شمال کشور در پی گسترش مبادلات بازرگانی با کشورهای حاشیه دریای خزر به شمار می رود.

این بندر از طریق جاده های هراز و فیروزکوه نزدیکترین بندر به مرکز کشور بوده و عمده فعالیت آن به عنوان بندر چند منظوره در زمینه تخلیه و بارگیری فراورده های نفتی، غلات و کالاهای عمومی است و با ۲ پست اسکله سالانه ظرفیت بارگیری و تخلیه حدود ۷۰۰ هزار تن کالا را دارد.

شهر بندری نوشهر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری پایتخت قرار دارد. بندر نوشهر در اردیبهشت ماه سال ۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.