بازدید سایت : ۴۴۹۵۱

تاکید مسئولان بر رفع نواقص محور کندوان چالوس

محور چالوس کرج که به نام محور کندوان معروف است یکی از محورهای مواصلاتی مهم کشور است که سالانه میلیون ها تردد در آن به ثبت می رسد اما برای کاهش تصادفات و ایمنی در این محور نواقص فنی در حال رفع است تا خدمات بهتری به هموطنان ارائه شود.

تاکید مسئولان بر رفع نواقص محور کندوان چالوس
تین نیوز

محور چالوس کرج که به نام محور کندوان معروف است یکی از محورهای مواصلاتی مهم کشور است که سالانه میلیون ها تردد در آن به ثبت می رسد اما برای کاهش تصادفات و ایمنی در این محور نواقص فنی در حال رفع است تا خدمات بهتری به هموطنان ارائه شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مسیر کرج چالوس جزو یکی از شبکه های ارتباطی اصلی پایتخت به خطه شمال کشور شامل استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی، جاذبه های تاریخی و کوتاه بودن مسافت در تمام فصول به ویژه نوروز با استقبال مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

این جاده حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که ۸۰ کیلومتر مربوط به کندوان حوزه شهرستان چالوس و مابقی هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

معاون عمرانی فرماندار چالوس امروز در جلسه شورای ترافیک این شهرستان که به طور ویژه به موضوع رفع نواقص محور کندوان پرداخته شد، با اشاره به مسدود شدن این محور طی چند مرحله، اظهار کرد: با توجه به مسدود شدن این محور که روزهای یکشنبه تا سه شنبه تا پایان مرداد ماه صورت می گیرد باید همه نواقص این محور برطرف و همچنین ایمن سازی شود تا دیگر شاهد حوادث ناگوار در این مسیر نباشیم.

شورای ترافیک این شهرستان چالوس

مصطفی خواجه کجوری با تاکید بر اینکه این محور در برخی نقاط نیازمند روشنایی، نیوجرسی و نصب گالری درمنطقه پرخطر کمرزرد است، افزود: مشکل اصلی ۱۵ کیلومتر از مرزن آباد تا دزدبن است که هنوز پیمانکار تعریض و آسفالت آنرا به اتمام نرسانده است و به گفته پیمانکار قرار است تا پایان شهریور هم سطح سازی آن به پایان برسد.

خواجه کجوری بر اتمام لکه گیری و تعریض مسیر از مرزن آباد تا دزدبن تاکید کرد و گفت: باید با شرکت عمران توسعه به عنوان پیمانکار مکاتبه صورت گیرد تا هرچه زودتر لکه گیری و آسفالت مسیر انجام شود زیرا بارها موجب انحراف خودروها شده است.

وی یکی از اولویت محور کندوان را نصب گالری در کمرزرد محور برشمرد و ادامه داد: از آنجایی که کمرزرد یکی از نقاط حادثه خیز است ضمن هماهنگی با پلیس راهور و پلیس راه باید در دستور کار قرار گیرد و برای نصب گالری زمان مشخص شود.

خواجه کجوری در ادامه با اشاره به لغزنده بودن تونل کندوان گفت: با توجه به طولانی بودن مسیر و دود اگزوز خودروها باید این تونل هر از چندگاهی شستشو شود و یا شیار لغزنده زده شود زیرا با اولین بارندگی همانند صابون عمل می کند.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته اعتبارات خوبی جهت برطرف شدن نواقص محور کندوان اختصاص یافته است و پیمانکاران نیز در حال اجرا هستند، خاطر نشان کرد: همه موارد نشان دهنده حساسیت این جاده و درک موضوع توسط مدیران ارشد کشوری است که اصلاح نواقص را ضروری دیدند وبنابراین باید اطلاع رسانی خوبی صورت گیرد.

شورای ترافیک این شهرستان چالوس 1

در ادامه مهدی صفایی رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس نیز با بیان اینکه رنگ لازم جهت خط کشی کل ۶۰ کیلومتر محور کندوان خریداری شده است و از امروز دوشنبه این خط کشی آغاز خواهد شد، ابراز کرد: محور کندوان یکی از محورهای پرتردد کشور است و قرار است جهت ایمنی این محور از امروز در چند نقطه چراغ چشمک زن، چشم گربه ای و علائم راهنمایی نصب شود.

وی با اشاره به اینکه رنگ آمیزی و خط کشی مسیر تا ۱۵ شهریور به اتمام می رسد، افزود: قرار بود هفته گذشته انسداد مسیر جهت نصب گالری در منطقه کمرزرد اتجام شود اما این انسداد لغو شد بنابراین کار پیمانکار عقب افتاد اما از امروز تجهیزات به منطقه حمل خواهد شد و در کنار آن داربست فعلی جمع آوری و سقف جایگزین خواهد شد.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس تصریح کرد: برای اجرای فنس جاده نیز از اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی که اختصاص یافت دو میلیارد تومان آن باقی مانده است که پیمانکار در حال اجرای فنس جاده است.

صفایی از شناسایی ۱۴ نقطه حادثه خیز دیگر در محور خبر داد و گفت: از هفته آینده پیمانکار ایمن سازی جاده را آغاز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه روکش آسفالت کل ۶۰ کیلومتر محور کندوان انجام شده است،یادآور شد: تنها بخشی از سیاه بیشه که رانشی است باقی مانده است و مشاور در حال مطالعه این مسیر است.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس با اشاره به حساسیت های محور کندوان بیان کرد: با توجه به شیب هایی که این مسیر دارد نصب سرعت کاه غیر اصولی موجب ترافیک سنگین خواهد شد بنابراین بهتر است از چراغ های چشم گربه ای و یا سرعت کاه های ملایم استفاده شود.

صفایی با بیان اینکه طی این چند روز به طور همزمان اقدامات راهداری هم در حال انجام است، افزود: سه اکیپ از داخل تونل تا پل زنگوله در حال شانه سازی و نصب علائم هستند.

وی با اشاره به اینکه فاز شب کل محور در حال برطرف شدن است، یادآور شد: برخی نقاط نیازمند فاز شب جدید است که انجام خواهد شد.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس از قرارداد ۱۰ میلیارد تومانی جهت ایجاد دیواره سنگی در بالای سیاه بیشه و پایین دست خبر داد و متذکر شد: این اقدام می تواند تا حدی نگرانی بابت ریزش سنگ را کاهش دهد اما بنا به گفته پیمانکار تنها علاج کار نصب گالری است که هزینه زیادی در بر دارد.

حذف پیچ های خطرناک در محور کندوان

صفایی در ادامه از انعقاد و اختصاص ۱۵ میلیارد تومان با پیمانکار جهت حذف پیچ های خطرناک در محور کندوان خبر داد و گفت: در این رابطه هشت نقطه شناسایی شده است که بزودی توسط پیمانکار اجرا خواهد شد.

در ادامه سرگرد حسین نیک پیما فرمانده پلیس راه ولی آباد چالوس با اشاره به سردرگمی رانندگان در هنگام خروج از آزاد راه و ورود به محور کندوان گفت: این موضوع بارها موجب تصادف شده است بنابراین باید خط کشی لازم و چراغ چشمک زن قرمز نصب شود.

وی با بیان اینکه میزان سرعتی که بر روی تابلوها در برخی پیچ ها نصب شده است مناسب پیچ های محور کندوان نیست، افزود: در برخی نقاط باید سرعت کاهش یابد تا راننده بتواند به راحتی خودروی خود را کنترل کند.

فرمانده پلیس راه ولی آباد از نداشتن دوربین کنترل سرعت در برخی نقاط همانند تونل های سه قلو و مسیر سیاه بیشه تا هریجان گلایه کرد و گفت: برای کنترل سرعت و ایمنی جاده نیاز است این مسیرها نیز به دوربین مجهز شوند.

محمد حسینی بخشدار مرزن آباد نیز با اشاره به اهمیت این جاده بیان کرد: با اینکه این مسیر دارای بیش از ۱۳۴ رستوران است اما اغلب رستوران داران نسبت به جمع آوری زباله و تمیز نگه داشتن مسیر اهمال می کنند و این موضوع بار مضاعفی را بر دوش بخشداری مرزن آباد گذاشته است.

وی از اداره گردشگری شهرستان چالوس خواست تا نسبت به این امر مهم که آبروی منطقه است توجه بیشتری داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.