بازدید سایت : ۶۴۱۱۲

قرارداد پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی برای نوسازی ناوگان راهسازی مازندران

میانگین سن ناوگان راهسازی مازندران ۲۷ سال است که برای پایین آوردن این سن و بهسازی ناوگان قرارداد پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی خرید ماشین آلات جدید منعقد می شود.

قرارداد پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی برای نوسازی ناوگان راهسازی مازندران
تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: میانگین سن ناوگان راهسازی مازندران ۲۷ سال است که برای پایین آوردن این سن و بهسازی ناوگان قرارداد پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی خرید ماشین آلات جدید منعقد می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران، حسن جهانیان اظهار کرد: ناوگان راهسازی در مازندران با توجه به حجم ترددهایی که در این استان وجود دارد و میزان ترافیک استان و همچنین شرایط اقلیمی این استان بیشتر از عمده نقاط کشور فعالیت دارد و به همین دلیل سرعت مستهلک شدن ماشین آلات و هزینه های نگهداری و نوسازی آن ها بیشتر است.

جهانیان افزود: در ۲ سال اخیر برای ارتقای توان ناوگان راهسازی مازندران سه دستگاه گریدر و ۲ دستگاه بیل بکهو خریداری شد و در محورهای استان مورد استفاده قرار گرفت. اما برای رساندن میانگین سنی ناوگان راهسازی استان به حد استاندارد دست کم به ۱۰۰ دستگاه جدید نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: عمر استاندارد ماشین آلات راهسازی پنج سال است. در بخش خصوصی هر ماشین راهسازی باید پس از پنج سال فعالیت از عرصه فعالیت خارج شود.

جهانیان افزود: امکان این که میانگین سن ناوگان راهسازی به پنج سال برسد وجود ندارد. حتی برای این که میانگین سنی ناوگان راهسازی استان به ۱۰ سال برسد دست کم به ۱۰۰ دستگاه ماشین راهسازی جدید نیاز داریم. اما تلاش بر این است که با خریداری ماشین آلات جدید این میانگین سنی را تا حد امکان کاهش دهیم.

وی اظهار کرد: مقدمات یک قرارداد ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی برای خریداری ماشین آلات جدید انجام شده و امیدواریم که طی ماه های آتی شاهد اضافه شدن ماشین های جدید راهسازی به ناوگان راهداری مازندران باشیم.

این مسئول با بیان این که راهداری در مازندران به دلیل موقعیت اقلیمی شرایط متفاوتی نسبت به سایر استان ها دارد، اظهار کرد: برفگیر بودن محورهای کوهستانی، وقوع سیل در قسمت های متعددی از جاده های استان، ترافیک زیاد خودروها به دلیل مسافرخیز بودن استان و شرایط اقلیمی سبب شده که فعالیت های ناوگان راهسازی مازندران پرتعداد و فشرده باشد. اما سعی کردیم با همین ماشین آلات موجود رضایت مردم را جلب کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای مازندران خاطرنشان کرد: طی سال های اخیر و به ویژه در یک سال گذشته شاهد افزایش تعداد سیل ها در استان بودیم که این موضوع بر فعالیت های حوزه راهداری تاثیر مستقیمی می گذارد. سیل اخیر سوادکوه که حجم بسیار زیادی مصالح وارد جاده کرده بود یک مورد از این سیل ها بود که در ۴۸ ساعت کار شبانه روزی کارکنان و ناوگاه رهداری استان جاده باز شد.

جهانیان درباره اقدامات انجام شده حوزه بهسازی راه های استان نیز گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ۷۲ کیلومتر روکش آسفالت، ۱۳ کیلومتر آسفالت حفاظتی، ۷۵ کیلومتر درزگیری و ۵۸ کیلومتر روکش آسفالت راه فرعی و روستایی داشتیم.

وی افزود: طی سه سال اخیر در مازندران ۶۳۸ کیلومتر روکش آسفالت اجرا شد و ۴۸ کیلومتر نیز روشنایی طولی جاده های استان را اجرا کردیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از ایمن سازی ۱۰ نقطه پرتصادف جاده های استان نیز خبر داد و گفت: در سه سال اخیر ۱۰۵ هزار تن آسفالت برای لکه گیری جاده های استان مصرف شد.

به گفته جهانیان طی این بازه زمانی سه ساله حدود ۱۲ میلیون مسافر از ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران استفاده کردند و ۵۹ میلیون تن بار نیز با ناوگان باربری این استان جابه جا شد.

طبق آمارهای رسمی هر سال بیش از ۵۰۰ میلیون تردد خودرو در محورهای مازندران ثبت می شود که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه در مسیرهای درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.