بازدید سایت : ۶۴۱۱۲

سواری های بین شهری مازندران به ناوگان حمل و نقل زائران اربعین اضافه شدند

امسال برای نخستین بار به منظور جابه جایی زائران اربعین، ناوگان سواری کرایه بین شهری، مینی بوس ها و ون های مازندران مجاز به تردد از این استان تا مرز عراق شدند.

سواری های بین شهری مازندران به ناوگان حمل و نقل زائران اربعین اضافه شدند
تین نیوز

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای مازندران گفت: امسال برای نخستین بار به منظور جابه جایی زائران اربعین، ناوگان سواری کرایه بین شهری، مینی بوس ها و ون های مازندران مجاز به تردد از این استان تا مرز عراق شدند و ۱۰ دستگاه اتوبوس VIP عراقی هم برای انجام سفر مستقیم از مازندران به عراق عازم این استان می شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مصطفی قدمی در نشست خبری مدیران اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای مازندران با بیان این که اربعین بزرگترین حمل و نقل زمینی مسافر در دنیا است، اظهار کرد: برنامه ریزی برای جابه جایی میلیون ها زائر از سراسر کشور به دروازه های مرزی ایران و عراق و بازگشت زائران به مبدا در بازه زمانی محدود کار بزرگی است که طی سال های اخیر به شکل مطلوبی توسط ناوگان حمل ونقل جاده ای انجام شده و امسال نیز به شکل گسترده تری اجرا می شود.

قدمی افزود: مازندران معمولا در بین استان هایی قرار دارد که بیشترین تعداد زائران از آن راهی پیاده روی بزرگ اربعین می شوند. استان ما با وجود فاصله زیادی که با مرز عراق دارد پنجمین استان از نظر ثبت نام زائران عتبات عالیات در سامانه سماح است و همین موضوع برنامه ریزی برای مدیریت حمل ونقل و جابه جایی مسافران را پراهمیت تر می کند.

وی خاطرنشان کرد: عمده مردم ما به استفاده از ناوگان اتوبوسی رغبت ندارند. در چنین شرایطی که پیک سفر از مبدا مازندران به مقصدی مشخص ایجاد می شود هماهنگ کردن اتوبوس ها به برنامه ریزی مدون و دقیقی نیاز دارد که این امر مسئولیت ما را دوچندان می کند تا همه امکانات را بسیج کنیم که سفر زائران به شکل مناسب و با کمترین میزان دغدغه برای زائران انجام شود.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای مازندران خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که امسال برای نخستین بار در مازندران انجام شد امکان جابه جایی زائران توسط سواری های کرایه بین شهری از مازندران به دروازه های مرزی ایران و عراق است.

ترخیص اتوبوس های وارداتی

قدمی با بیان این که ۱۵ درصد کل ناوگان سواری بین شهری کشور در مازندران قرار دارد، افزود: این خودروها طبق مقررات مجاز به تردد بیش از ۷۰۰ کیلومتر در هر ۲۴ ساعت نیستند. به دلیل همین محدودیت نیز صدور صورت وضعیت برای جابه جایی زائران تا مرز عراق وجود نداشت. اما با پیگیری های انجام شده امسال فقط برای بازه زمانی اعزام زائران به پیاده روی اربعین این محدودیت برداشته شد و خودروهای سواری کرایه بین شهری مازندران نیز به ناوگان حمل ونقلی پیاده روی اربعین اضافه شدند.

وی اظهار کرد: علاوه بر سواری ها برای مینی بوس ها و ون ها نیز این امکان فراهم است. اما همه این خودروها پیش از سفر مورد بررسی فنی قرار می گیرند و در صورت داشتن ویژگی های فنی و رفاهی لازم مجوز تردد دریافت می کنند. یکی از معیارهای اصلی نیز سالم بودن کولر خودرو است تا زائران در شرایطی مناسب عازم سفر اربعین شوند.

این مسئول از برنامه ریزی برای ورود ۱۰ دستگاه اتوبوس VIP از عراق به مازندران و انجام سفر مستقیم به عتبات عالیات نیز خبر داد و گفت: برای نخستین بار ۱۰ دستگاه اتوبوس ۵۵ نفره VIP از عراق برای حمل یک سره زائران به مازندران می آید. این اقدام فقط در پنج استان انجام می شود که مازندران هم یکی از این استان ها است.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای مازندران خاطرنشان کرد: هر کدام از این اتوبوس ها قرار است یک سفر رفت و برگشت به مازندران داشته باشند و زائرانی را که از این استان به عراق می برند را به مازندران برمی گردانند.

قدمی افزود: علاوه بر این ۱۰ دستگاه اتوبوس، ۱۰ دستگاه خودرو ویژه هفت نفره نیز به همین روال از عراق به مازندران می آیند. پیش فروش بلیت برای سفر با این اتوبوس ها و خودروها به صورت اینترنتی آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال هماهنگی هایی نیز در استان انجام شد تا از ناوگان حمل ونقل دستگاه های اجرایی نیز برای جابه جایی زائران مازندرانی بهره گرفته شود.

این مسئول با بیان این که نظارت بر نرخ فروش بلیت ها و کرایه سفر به طور مستمر انجام می شود، تصریح کرد: امسال رسیدگی به تخلفات نرخ کرایه زائران اربعین بدون ارجاع پرونده به اداره کل و به صورت فوری در دفتر شرکت ها انجام می شود و با متخلفان برخورد خواهد شد.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای مازندران گفت: پارسال ۲۷ هزار زائر از مازندران در قالبت یک هزار و ۲۳۳ سفر با ناوگان حمل ونقل عمومی به دروازه های مرزی ایران و عراق منتقل شدند که ۸۰ درصدشان به مرز مهران رفتند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.