بازدید سایت : ۴۴۳۴۶

ایمن سازی محور کندوان با اعتبار سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی

ساخت ۲۰۰ متر گالری بتنی، اجرای تورسنگ، افزایش ارتفاع دیواره های حفاظتی و پیچ بری در نقاط پرخطر جاده چالوس با سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پیشگیری از خسارات ریزش سنگ در حال انجام است.

ایمن سازی محور کندوان با اعتبار سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی
تین نیوز

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای مازندران با بیان این که ایمن سازی محور کندوان در هفته های اخیر شتاب خوبی گرفت و طبق برنامه در حال انجام است، گفت: ساخت ۲۰۰ متر گالری بتنی، اجرای تورسنگ، افزایش ارتفاع دیواره های حفاظتی و پیچ بری در نقاط پرخطر جاده چالوس با سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پیشگیری از خسارات ریزش سنگ در حال انجام است.

به گزارش تین نیوز به نقل از راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران، محسن محمدنژاد اظهار کرد: اجرای طرح های ایمن سازی جاده چالوس با توجه به مجوز انسداد سه روز در هفته که برای این محور صادر شده با اجرای همزمان چند پروژه طبق برنامه زمان بندی تعیین شده در حال انجام است.

محمدنژاد افزود: با توجه به این که پارسال در این محور بر اثر ریزش سنگ حادثه منجر به فوت داشتیم، چند پروژه تعریف شد که در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: یک طرح مهم که در ۲ فاز اجرا می شود ساخت گالری بتنی در منطقه کمرزرد است. در این منطقه هر سال به دلیل ریزش سنگ حوادثی رخ می دهد که تصمیم گرفته شد با ساخت گالری ایمن سازی شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای مازندران افزود: این طرح در ۲ فاز به طول مجموع ۲۰۰ متر اجرا می شود که یک فاز آن با ۱۵۰ متر طول آغاز شده و در حال انجام است. پیش بینی می شود این فاز تا پایان مرداد تکمیل شود.

محمدنژاد اظهار کرد: فاز دیگر طرح نیز به طول ۵۰ متر طراحی شده است. در کل این ۲۰۰ متر قرار است گالری بتنی پیش ساخته نصب شود که محدوده ریزش سنگ را ایمن می کند. برای اجرای این طرح در مجموع ۲ فاز و تکمیل کل ۲۰۰ متر مد نظر حدود ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه می شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه برای نخستین بار با انسداد سه روز در هفته جاده چالوس موافقت شده که این انسداد هفتگی تا پایان مرداد اعمال می شود. با توجه به افزایش سفر به مازندران در ماه پایانی تابستان، عملیات اجرایی در شهریور متوقف می شود و باقیمانده پروژه مهر و آبان اجرا خواهد شد. اگر انسداد جاده زودتر محقق می شد می توانستیم در همین فصل اجرای آن را به پایان برسانیم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای مازندران اجرای تورسنگ برای جلوگیری از ریزش سنگ ها را از دیگر اقدامات مد نظر برای ایمن سازی جاده چالوس عنوان کرد و گفت: برای اجرای تورسنگ در ۱۴ نقطه از این محور قرارداد ۶۰۰ میلیارد ریالی منعقد شد که در برخی نقاط از جمله ولی آباد و هریجان اجرا شد. این ۱۴ نقطه نیز قرار است در سه مقطع زمانی با اجرای تورسنگ ایمن سازی شود.

محمدنژاد از در حال انجام بودن عملیات پیچ بری با سیم الماس برش در چند نقطه پرخطر جاده چالوس نیز خبر داد و افزود: این طرح هفت سال پیش برای نخستین بار در کشور در همین محور انجام شده بود و مازندران در انجام این عملیات دشوار و حساس پیشگام است.

وی از بهسازی روشنایی در طول یک هزار متر از تونل های محور کندوان نیز خبر داد و اظهار کرد: افزایش ارتفاع دیوارهای محافظ و همچنین ساخت دیوار حفاظتی در برخی نقاط نیز از طرح های در حال اجرا است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای مازندران خاطرنشان کرد: مجموع اعتباری که برای اجرای این طرح ها به منظور ایمن سازی محور کندوان در نظر گرفته شد سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که امیدواریم با انجام این طرح ها شاهد افزایش ایمنی برای مسافران باشیم.

محور چالوس کرج به به طول حدود ۱۶۰ کیلومتر تنها مسیر اتصال استان های تهران و البرز به خطه غربی مازندران و شرق گیلان است که بر اساس آمارها روزانه به طور میانگین در روزهای عادی حدود ۲۵ هزار دستگاه خودرو در آن تردد می کنند که در روزهای تعطیل این آمار به ۴۵ هزار دستگاه خودرو افزایش می یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.