بازدید سایت : ۴۴۴۳۷

۱۳ کیلومتر از مسیر آزادراه در حال ساخت قائمشهر ساری آزادسازی شد

ساخت آزادراه قائمشهر به ساری بیش از چهار سال قبل در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت که به دلایلی اجرای این طرح مسکوت باقی ماند.

۱۳ کیلومتر از مسیر آزادراه در حال ساخت قائمشهر ساری آزادسازی شد
تین نیوز

فرماندار قائمشهر با اشاره به برنامه اجرای آزادراه قائمشهر ساری برای کاهش بار ترافیک جاده های مواصلاتی کنونی در این مسیر گفت که بعد از چندین سال توقف ۱۳ کیلومتر این محور در دست ساخت با هزینه ۲۶۰ هزار میلیارد ریالی آزادسازی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جواد مولایی قراء روز سه شنبه در حاشیه آیین بهره برداری از طرح های هفته دولت در قائمشهر اعلام کرد: طول مسیر آزادراه قائمشهر ساری ۴۵ کیلومتر است که به دلیل کمبود منابع اعتباری عملیات آزادسازی و اجرای آن سالها متوقف مانده است.

آزادراه قائمشهر به ساری به طول حدود ۴۵ کیلومتر طرحی که بهره برداری از آن به عنوان عامل اساسی در کاهش بار ترافیک جاده های منتهی به قائمشهر از آن یاد می شود در مراحل اجرایی با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کند.

ساخت آزادراه قائمشهر به ساری بیش از چهار سال قبل در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت که به دلایلی از جمله فقدان اراده لازم برای اجرا و ساخت این طرح مسکوت باقی ماند.

تصویب نامه هیات وزیران درباره ساخت آزادراه قائمشهر ساری را معاون اول رئیس جمهوری در دولت دوازدهم خرداد ماه سال ۱۳۹۵ به وزارت راه و شهرسازی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرده بود.

بر اساس این تصویب نامه وزارت راه ۳۰ درصد منابع مالی مورد نیاز برای احداث آزادراه قائم شهر ساری و تأسیسات جانبی خاص آن را از محل ردیف اعتباری شماره (۴۰۷۰۲۸۱۸) قوانین بودجه سنواتی و فروش اوراق مشارکت و سایر منابع مصوب مربوط تأمین و طبق مفاد قرارداد منعقده به حساب مشترک طرح واریز می کند.

فرماندار شهرستان قائمشهر توضیح داد: در حال حاضر جاده مواصلاتی قائمشهر به ساری یکی از پرترددترین و پرترافیک ترین جاده های کشور به شمار می رود که در برخی اوقات بخصوص تعطیلات پایان هفته جوابگوی این حجم بالا از ترافیک نیست.

وی گفت: آزادراه قائمشهر ساری، پروژه ای ملی است و قطعاً منافع آن به کل کشور برمی گردد و همه باید برای اجرا و تحقق این پروژه کمک کنند.

مولایی قراء ادامه داد: در سالهای اخیر طرح های بزرگی در شهرستان اجرایی شد که از آن جمله می توان به افتتاح بیمارستان رازی، نهضت ملی مسکن، احداث پروژه ۱۲۰ واحدی غدیر، پست برق پرچی کلا، اجرای ۱۱۲ طرح هادی روستایی، گام نخست ابرپروژه آب شرب مازندران در شهرستان، اجرای ۵۹ طرح جهاد کشاورزی، ساخت هفت مدرسه مشارکتی، دولتی و خیر ساز، زیر گذر دخانیات، قائم محله و سه پارک محله ای است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.