بازدید سایت : ۱۲۸۹۱۸

بازدید سرمایه گذاران چینی از بندر امیرآباد

یک هیأت سرمایه گذار و فعال اقتصادی کشور چین در حوزه تولید فایبر سیمنت با معاون امور بندری و اقتصادی بندر امیرآباد دیدار و گفتگو کرد.

بازدید سرمایه گذاران چینی از بندر امیرآباد
تین نیوز |

یک هیأت سرمایه گذار و فعال اقتصادی کشور چین در حوزه تولید فایبر سیمنت با معاون امور بندری و اقتصادی بندر امیرآباد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد، علی اکبر صیاد معاون امور بندری و اقتصادی این بندر در دیدار با هیئت سرمایه گذار و فعال اقتصادی کشور چین ضمن برشمردن ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری و اشاره به عملکرد و قابلیت های بندر امیرآباد در سال گذشته بیان داشت: این بندر آمادگی دارد در چارچوب قوانین و مقررات سرمایه گذاری در بنادر و ایجاد ترافیک دریایی نسبت به جذب سرمایه گذار اقدام کند.

علی اکبر صیاد گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شده و همچنین به لحاظ دارا بودن شرایط و زیرساخت های لازم در امیرآباد ۴۴ سرمایه گذار داخلی و خارجی اقدام به فعالیت و سرمایه گذاری کرده که از این تعداد ۳۳ شرکت به بهره برداری رسیده و ۱۱ شرکت دیگر هم در حال ساخت هستند که به زودی به بهره برداری خواهند رسید و دستاوردهای آن علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، ارتقای توان عملیاتی بندر نیز خواهد بود.

معاون امور بندری و اقتصادی امیرآباد اظهار کرد: اراضی ۱۰۶۰ هکتاری بندر امیرآباد و بهره مندی از شقوق مختلف حمل ونقل خصوصاً اتصال به شبکه ریل سراسری توانسته است نظر تجار و صاحبان کالا را به بندر امیرآباد معطوف داشته و این فرصت برای سرمایه گذاران مهیاست تا از ظرفیت ها و پتانسیل های این بندر استفاده نمایند و نسبت به تولید، ارزش افزوده و ارائه خدمات مرتبط با نوع کالاها فعالیت نمایند.

صیاد در پایان ضمن اعلام فرصت های سرمایه گذاری، از سرمایه گذاران چینی خواست با در نظر داشتن شرایط سرمایه گذاری در مناطق ویژه بندری درخواست خود را جهت ثبت و پیگیری به بندر امیرآباد ارسال کنند تا اقدامات لازم جهت اخذ مجوز و انعقاد تفاهم نامه و قرارداد سرمایه گذاری صورت پذیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.