بازدید سایت : ۷۷۷۷۶

حمل ریلی؛ اساس اتصال به بندر امیرآباد/بررسی مشکلات حمل ریلی در بندر امیرآباد

مدیران کل بنادر و دریانوردی و گمرک امیرآباد و مدیر کل راه آهن شمال از خط سیر صادرات سیمان از مبداء فیروزکوه به بندر امیرآباد بازدید کردند.

حمل ریلی؛ اساس اتصال به بندر امیرآباد/بررسی مشکلات حمل ریلی در بندر امیرآباد
تین نیوز |

مدیران کل بنادر و دریانوردی و گمرک امیرآباد و مدیر کل راه آهن شمال از خط سیر صادرات سیمان از مبداء فیروزکوه به بندر امیرآباد بازدید و در نشستی با فرماندار و مسئولین کارخانجات سیمان فیروزکوه موانع و چالش های آن مورد مداقه قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از آریا، در بازدید یک روزه مدیران کل بنادر و دریانوردی و گمرک امیرآباد و مدیر کل راه آهن شمال که با قطار انجام شد، مسیر انتقال سیمان از شهرستان فیروزکوه تا بندر امیرآباد مورد بررسی قرار گرفت.

معصومی مدیر کل راه آهن شمال که برنامه ریزی این سفر را تدارک دیده بود از مزایا و ظرفیت راه آهن گفت و از اعلام آمادگی این شرکت برای انتقال کالاها و محصولات صادراتی از طریق ریل خبر داد.

توسعه صادرات از طریق حمل ریلی، رونق حمل و نقل چند وجهی، کاهش چشمگیر ترافیک جاده و مصرف سوخت، حفظ محیط زیست و رونق صادرات کالا بر حسب مقیاس از جمله مزایای حمل کالا از طریق ریل است که با توجه به شرایط بندر امیرآباد در شمال کشور و اتصال اسکله ها و کارخانجات و صنایع داخلی این بندر به شبکه ریلی این مزیت در این بندر مهم وجود دارد.

معصومی با اشاره به احداث رمپ مخصوص بارگیری سیمان در ایستگاه راه آهن فیروزکوه و بازدید مدیران کل حاضر از این محل و در نشستی که در فرمانداری فیروزکوه با حضور نمایندگان کارخانه های تولید سیمان این شهر و مسئولین شهرستانی برگزار گردید، مقرر شد طی جلسه ای تمامی جوانب از انتقال سیمان از کارخانجات تا ایستگاه راه آهن از لحاظ ترافیک شهری، میزان انتقال روزانه سیمان از کارخانه تا راه آهن و دیگر موارد بررسی و به اداره کل راه آهن شمال اعلام تا تمهیدات لازم برای صادرات پیش بینی گردد.

محمد علی موسی پور گرجی مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد نیز در این جلسه به ظرفیت و پتانسیل بندر امیرآباد پرداخت و عنوان کرد: با هماهنگی که بین دستگاه های اجرایی در استان مازندران وجود دارد و با توجه به اقداماتی که در بندر جهت تنوع کالایی در واردات و صاردت ایجاد شده است این امکان فراهم است که از تمام ظرفیت بندر جهت صادرات هر نوع کالای ایرانی چه کالاهای معدنی، ساختمانی و میوه و مرکبات استفاده کنیم و هیچ مانعی وجود نخواهد داشت و توانستیم از ابتدای سال جاری  تاکنون میزان ۵۷۰ هزار تن محصولاتی همچون سیمان را  از استان های خراسان شمالی،سمنان و مازندران از این بندر به کشورهای CIS صادر نماییم که نسبت به سال گذشته از رشد خوبی هم برخوردار است.

مدیر کل بندر امیرآباد در ادامه یادآور شد: خوشبختانه با نگاهی که از بدو تاسیس این بندر وجود داشت حمل ریل پایه و اتصال به شبکه ریلی در این بندر استراتژیک بنا نهاده شد و در حال حاضر ۲۵ کیلومتر شبکه ریلی داخلی برای بهره برداری و انتقال کالا ها برای تجار و سرمایه گذاران فراهم است تا از این مزیت بهره مند گردند.

موسی پور گرجی همچنین به ساخت اسکله منحصر به فرد رو-رو ریلی اشاره کرد و افزود: با توجه به رشد حدود ۸۰ درصدی ساخت این اسکله مهم و توقف این پروژه در برهه ای از زمان، خوشبختانه پیمانکار جدید کار خود را با قدرت آغاز نموده که تا کمتر از دو سال دیگر این پروژه مهم هم به بهره برداری خواهد رسید و صاحبان کالا می توانند از مزایای این اسکله جهت تخلیه و بارگیری سریع کالا از طریق واگن اقدام نمایند که شرکت های کشتیرانی و لجستیکی هم راستا با ساخت این اسکله در تدارک خرید و ساخت کشتی و بازاربابی می باشند.

گرزین مدیر کل گمرک بندر امیراباد که در این جلسه حضور داشت عنوان کرد: هدف بخش خصوصی خصوصا سرمایه گذاران،تجار و بازرگانان صرفه جویی در هزینه ها و رسیدن به سود مورد انتظار است و دستگاه های دولتی هم با ایجاد زیر ساخت و تسهیل در اجرای قوانین  و همچنین بازاریابی مناسب نقش مهمی را در درآمد ناخالص ملی دارند و حاضریم در چارچوب قوانین و مقررات کشور با نگاه ویژه و تسهیل در روند صادرات و واردات هر گونه همکاری با تجار داشته باشیم.

مدیران و نمایندگان دو کارخانه تولید سیمان فیروزکوه که در این نشست حضور داشتند نیز بیان کردند: از ظرفیت بنادر امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر در استان مازندران که نزدیکترین  بنادر به فیروزکوه جهت صادرات سیمان و کلینکر به کشورهای حوزه CIS می باشند استفاده می کنیم و در چرخه تامین کالا حاضریم هر بندری که صاحبان کالا درخواست نمایند کالا های خود را به همان بندر ارسال و صادر نماییم و همچنین می توانیم در راستای مزایای حمل ریلی و تجربیاتی که در این زمینه وجود دارد از این نوع حمل و نقل هم  استفاده کنیم و با تسهیلات که دستگاه های دولتی در تسریع روند صادرات فراهم می نمایند حمل ریلی را افزایش داده تا همانگونه که مسئولین راه آهن اشاره داشتند به نتایج مورد انتظار دست برسیم.

 بازدید از کارخانه تولید سیمان فراز فیروزکوه و ایستگاه های پیش بینی شده جهت صادرات این محصول از دیگر برنامه هایی بود که مسئولین شهرستان فیروزکوه مدیران کل بندر و گمرک امیرآباد و راه آهن شمال را همراهی نمودند

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.