بازدید سایت : ۱۳۰۸۰۴

پهلوگیری نخستین کشتی حامل مواد سوختی در بندر امیرآباد

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد از پهلوگیری نخستین کشتی حامل مواد سوختی (مازوت) امسال در این بندر خبر داد.

پهلوگیری نخستین کشتی حامل مواد سوختی در بندر امیرآباد
تین نیوز |

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد از پهلوگیری نخستین کشتی حامل مواد سوختی (مازوت) امسال در این بندر خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران، محمدعلی موسی پور گرجی با بیان اینکه این بندر از قابلیت ها و امکانات کم نظیری همچون حمل و نقل چند وجهی و دوش هایی جهت تخلیه و بارگیری فله مایع برخوردار است، افزود: نخستین شناور حامل مازوت به ظرفیت چهار هزار و ۱۵۰ تن جهت ترانزیت به کشورهای حوزه خلیج فارس در بندر امیرآباد پهلوگرفت.

موسی پور گرجی با بیان اینکه یکی از برنامه های راهبردی بندرامیرآباد در سال جاری افزایش حجم عملیات با تکیه بر توسعه فعالیت های چند بعدی و ایجاد تنوع کالا در حوزه های بندری و صادرات و واردات کالاست، افزود: مقرر شد ۳۲ هزار تن مازوت جهت ترانزیت به کشورهای حاشیه خلیج فارس از طریق بندر امیرآباد و حمل ریلی به بندر عباس انجام پذیرد که اولین شناور حامل چهار هزار و ۱۵۰ تن مازوت در اسکله بندر امیرآباد پهلو گرفت و تخلیه آن به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این محموله از یکی از کشورهای حوزه C.I.S به بندرامیرآباد وارد شده است، گفت: امیدواریم با برنامه ریزی های انجام گرفته و پیگیری صاحبان کالا جهت رونق ترانزیت مواد سوختی و رایزنی با کشورهای همسایه شمالی این روند تداوم داشته و شاهد رشد چشمگیری ترانزیت انواع کالا و سوخت از این بندر باشیم.

موسی پور گرجی افزود: با توجه به ظرفیت ها و زیرساخت های ایجاد شده در بندر امیرآباد و با در نظر گرفتن ملاحظات خاص ایمنی، کشتی های حامل مواد سوختی با ظرفیت های مختلف در این بندر قابلیت پهلوگیری دارند.

بندرامیرآباد علاوه بر قابلیت تخلیه و بارگیری فله مایع در اسکله و تخلیه و بارگیری همزمان جاده ای و ریلی، دارای مخازن نگهداری مواد نفتی در اراضی پشتیبانی می باشد که توسط سرمایه گذار بخش خصوصی با هدف افزایش مراودات نفتی با کشورهای حوزه خزر احداث شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.