بازدید سایت : ۳۶۲۵۹

از عراق تا روسیه؛ صادرات محصولات معدنی مازندران در اوج

حجم صادرات محصولات معدنی از گمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار طی ۶ ماهه نخست سال به کشورهای همسایه از جمله عراق و روسیه از مرز ۷۸۷ هزار و ۴۸۴ تن گذشت.

از عراق تا روسیه؛ صادرات محصولات معدنی مازندران در اوج
تین نیوز |

حجم صادرات محصولات معدنی از گمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار طی ۶ ماهه نخست سال به کشورهای همسایه از جمله عراق و روسیه از مرز ۷۸۷ هزار و ۴۸۴ تن گذشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مازندران با برخورداری از سه بندر مهم امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار و قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص باتوجه به سیاست گذاری های دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم در احیای کریدور شمال جنوب باشکوفایی ظرفیت ها و تجارت یک میلیارد دلاری کالا از بنادر استان، این روزها جایگاه امن تولید و اشتغال پایدار را در مقایسه با دیگر نقاط کشور دارد.

بنادر منحصر به فرد و راهبردی مازندران، جایگاه ویژه ای برای صادرات و واردات کالا دارد که یکی از این بنادر بندر امیرآباد با حدود یک هزار و ۳۰۰ هکتار وسعت و ۲۲۰ هکتار پس کرانه با دارا بودن اراضی پشتیبانی وسیع، زیرساخت حمل و نقل مدرن چند وجهی، اسکله رو- رو ریلی و کامیون جهت ترانزیت و حمل یکسره کالا و همچنین دسترسی آسان به بازار مصرف کشورهای سی آی اس CIS با جمعیت افزون بر ۳۰۰ میلیون است که به تنهایی بر تمامی پنج بندر حاشیه خزر تنه می زند و ظرفیت فوق العاده ای در توسعه اقتصادی و پرش تجاری کشور دارد.

سی.آی.اس (CIS) اتحادیه کشورهای مستقل یا کشورهای مستقل مشترک المنافع اتحادیه ای شامل جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، بلاروس، تاجیکستان، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، مولداوی کشورهای عضو اصلی، ترکمستان عضو همکار و افغانستان و مغولستان کشورهای ناظر هستند.

در این پیوند امیر جمشیدی ناظر گمرکات مازندران روز یکشنبه گفت: طی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ حجم صادرات محصولات معدنی ازگمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار از مرز ۷۸۷ هزار و ۴۸۴ تن گذشت.

او ارزش محصولات معدنی صادر شده از گمرکات مازندران ۲۳ میلیون و ۷۲۹ هزار دلار بیان کرد.

ناظر گمرکات مازندران افزود: چهار کشور شامل قزاقستان، عراق، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان کشورهای مقصد محصولات معدنی صادر شده از گمرکات مازندران بودند.

جمشیدی ادامه داد: میزان صادرات محصولات معدنی از کل کشور ۱۰ میلیون و ۶۲۸ هزار تن به ارزش بیش از ۳۱۳ میلیون دلار بوده که سهم گمرکات مازندران از نظر وزنی و ارزشی ۷ درصد از کل صادرات محصولات معدنی کشور بوده است. او افزود: گمرکات مازندران رتبه ۳در وزن و رتبه ۴ در ارزش را در بین ۷۰ گمرک فعال در صادرات محصولات معدنی داراست.

ناظر گمرکات استان گفت: محصولات معدنی مازندران شامل محصولاتی نظیر سیمان، کلینگر، انواع نمک، گچ، سنگ باریت و فلوریت و... می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.