بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

طرح دریا از اوایل خرداد ماه در مازندران آغاز می شود

طرح دریا از اوایل خرداد ماه در مازندران آغاز می شود

تین نیوز | مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از آغاز به کار طرح های دریا در طول سواحل استان از اوایل خرداد ماه امسال خبر داد.

دلاور بزرگ نیا گفت: استان مازندران به دلیل داشتن آب و هوایی مساعد در طول سال و نیز طبیعت زیبا، همواره در تمام فصول پذیرای گردشگران است.

وی ادامه داد: بازار هدف استان مازندران تهران بزرگ است که بخش زیادی از گردشگران مازندران را شامل می شوند.

به گفته وی، تهرانی ها می توانند با حداقل سه ساعت رانندگی خود را به سواحل و دریای مازندران برسانند و از جاذبه های آن بهره مند شوند.

بزرگ نیا اظهار کرد: برنامه ریزیها از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران برای فراهم کردن خدمات بهتر گردشگری در استان به خصوص سواحل و دریا در حال انجام است.

وی اذعان داشت: همچون سالهای گذشته طرحهای دریا در شهرستان های ساحلی استان از اوایل خرداد ماه فعالیت خود را در جهت رفاه حال مسافران آغاز خواهندکرد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران خاطرنشان کرد: ساماندهی طرح های دریا به مدیریت اداره کل امور اجتماعی استانداری صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان نیز به عنوان متولی اصلی گردشگری استان با استانداری همکاری های لازم را انجام می دهیم.

بزرگ نیا در ادامه به مناطق نمونه گردشگری ساحلی مازندران اشاره کرد و گفت: مناطق نمونه گردشگری که در طول سواحل استان معرفی شده اند، مناطقی محسوب می شوند که هم اکنون ایجاد امکانات گردشگری در آنها مورد توجه است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران تاکید کرد: بر اساس مصوبه دولت، 20 منطقه نمونه گردشگری در طول ساحل مازندران ایجاد می شود.

وی یادآور شد: این مناطق نمونه گردشگری در شهرستان های ساحلی رامسر،تنکابن، عباس آباد، چالوس،نوشهر، نور، محمودآباد، فریدون کنار، بابلسر و فرح آباد ساری ایجاد می شود.

به گفته وی، در برخی از این مناطق زیرساختهای اولیه نظیر راه دسترسی، آب و برق در این مناطق توسط اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر سرمایه گذاران بخش خصوصی در برخی از این مناطق مشغول ایجاد امکانات گردشگری هستند.

این مقام مسئول در استان مازندران تاکید کرد: ما از تمام سرمایه گذاران بخش خصوصی علاقه مند برای حضور در فعالیت های گردشگری ساحلی و دریایی استقبال و حمایت خواهیم کرد.

به گفته وی، ساخت اسکله تفریحی، خرید شناورهای تفریحی، ساخت هتلهای ساحلی و دریایی، ایجاد کلوپ های ورزش های دریایی و ... از جمله اقداماتی است که باید در مناطق نمونه گردشگری ساحلی صورت گیرد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران تصریح کرد: بنادر نوشهر، امیرآباد و بابلسر بنادری در استان هستندکه پتانسیل ایجاد اسکله تفریحی و ورود شناورهای تفریحی در آنها وجود دارد.

وی اذعان داشت: سازمان بنادر و دریانوردی نیز قول های مساعدی برای حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه گردشگری دریایی داده است.

بزرگ نیا تاکید کرد: امیدواریم در آینده ای نه چندان دور شاهد حضور بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان مازندران در زمینه گردشگری ساحلی و دریایی باشیم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.