بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

پایان عملیات احداث تونل مترو از زیر بستر رودخانه کارون

مدیرعامل قطار شهری اهواز از پایان عملیات احداث تونل مترو از زیربستر رودخانه کارون با خبر داد.

پایان عملیات احداث تونل مترو از زیر بستر رودخانه کارون
تین نیوز
مدیرعامل قطار شهری اهواز از پایان عملیات احداث تونل مترو از زیربستر رودخانه کارون با خبر داد.

شهرام شاهین زاده در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: عملیات موفقیت آمیز تونل خط مترو با طراحی مهندسین و مشاوران داخلی با رعایت دقیق الزامات زیست محیطی انجام شده است.

وی طول تونل احداثی از زیربستر رودخانه کارون را 1448متر عنوان کرد و افزود: این تونل بوسیله قطعات پیش ساخته بتنی تجهیز شده است.
مدیرعامل قطار شهری اهواز احداث تونل خطر مترو از زیربستر کارون را از دشوارترین مرحله ساخت مترو در اهواز بیان کرد و افزود: به دلیل ریزشی بودن و رطوبت بالا ، احداث این تونل یکی ازشاهکارهای مهندسی سازه در ایران به شمار می رود.
شاهین زاده با اشاره به اینکه کارشناسان محیط زیست بر نحوه اجرای عملیات احداث تونل مترو نظارت داشتند افزود: این پروژه به لحاظ زیست محیطی جزو پروژه های پاک محسوب می شود.
به گزارش خبرنگار مانا عملیات احداث تونل مترو از زیربستر رودخانه کارون بدلیل مسایل فنی ، زیست محیطی و خطرات ناشی از ریزش گل ولای به تاخیر افتاده بود.
کارون که به مثابه شاهرگ حیاتی خوزستان محسوب می شود پس از عبور از مناطق مرکزی استان ، در نزدیکی خرمشهر به اروندرود ملحق می شود و سپس راهی خلیج فارس می شود.
در سال های اخیر آورد رودخانه کارون به دلیل مسایل اقلیمی ، احداث سد و کاهش بارندگی کاهش یافته است. شوری آب ، آلودگی زیست محیطی ، برداشت بی رویه و اجرای طرح های انتقال آب از چالش های رودخانه کارون به عنوان بزرگترین رودخانه دائمی ایران است.
منبع: سايت خبری مانا
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.