◄ شرط دولت برای اختصاص بودجه به مترو اهواز
رئیس کمیسیون حملونقل شورای اسلامی شهر اهواز بابیان اینکه سرعت پیشرفت فیزیکی قطار شهری اهواز، آنچه که باید باشد، نیست؛ گفت: قرار نیست مترو را با عوارض دریافتی از مردم، راه بیندازیم. باید دولت به طور جدی در این زمینه کمک کند.
رئیس کمیسیون حملونقل شورای شهر اهواز با بیان اینکه سرعت پیشرفت فیزیکی قطار شهری اهواز، آنچه که باید باشد، نیست؛ گفت: قرار نیست مترو را با عوارض دریافتی از مردم، راه بیندازیم. باید دولت به طور جدی در این زمینه کمک کند.
به گزارش تیننیوز، رحیم کعبعمیر با اشاره به اظهارات اخیر وزیر کشور مبنی بر بهرهبرداری از پروژه قطار شهری اهواز در سال 97 اظهار کرد: مترو یک طرح ملی است و قرار نیست از عوارضی که از مردم اخذ میشود، مترو را راه بیندازیم. دولت باید کمک کند و به پروژه اعتبار تزریق کند.
وی تصریح کرد: بر اساس گفتههای مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز، عملیات اجرایی بخشی از فاز اول خط یک قطار شهری اهواز یعنی ایستگاه سهراهی فرودگاه تا ایستگاه پیچ میدان تا پایان سال جاری انجام میشود. اما نمیدانم که منظور وزیر کشور از بهرهبرداری از این پروژه در سال 97 دقیقا شامل چند کیلومتر از این پروژه میشود.
این عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: شورای شهر اهواز، انتشار 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای اتمام خط یک فاز اول پروژه قطار شهری اهواز را مشروط به عدم استفاده از این پول برای تسویه بدهیهای قبلی و بخش ساختمانی (CIVIL) به تصویب رساند. یعنی عملاً خودمان را به قرض انداختیم.
کعبعمیر ادامه داد: متأسفانه پول این اوراق هنوز به پروژه تزریق نشده است و در بوروکراسی اداری مانده است. البته بخش عمدهای از کارهای اداری مربوط به این اوراق انجامشده است اما دولت پرداخت 150 میلیارد تومان سهم خود را مشروط بهنقد شدن این اوراق کرده است.
رئیس کمیسیون حملونقل شورای شهر اهواز عنوان کرد: مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز در جلسات شورا و همچنین دیگر جلسات وعده بهرهبرداری از فاز اول خط یک قطار شهری اهواز از ایستگاه سهراه فرودگاه تا مصلی را داده است که به نظر میرسد فاز اول خط یک نیز به طور کامل در سال بعد افتتاح نشود و نهایتا تا ایستگاه میدان بارفروشان سابق بتوان از پروژه مترو اهواز بهرهبرداری کرد.
پیش از این عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور گفته بود: زیرساختهای متروی اهواز در حال انجام است و هنوز به اتمام نرسیده است و با توجه به مشکلاتی که درزمینهٔ پیمانکاری بوده این تأخیرات به وجود آمده است وسال آینده این پروژه به پایان میرسد و واگنهای موردنیازهای آن تأمین میشود.