تغییر مسیر کریدور خط ۳ مترو تبریز تصویب شد
کمیته مشترک فنی عمرانی و ترافیک شهرداری تبریز در دومین جلسه بازنگری مطالعات خطوط مترو، طرح پیشنهادی تغییر مسیر دو فاز از کریدور خط ۳ قطار شهری تبریز را تصویب کرد. این کمیته متشکل از کارشناسان فنی و ترافیکی شهرداری تبریز در جلسه مشترک با سازمان قطار شهری با پیشنهاد تغییر مسیر خط ۳ مترو از خیابان ارتش جنوبی به خیابان شریعتی جنوبی موافقت کرد.
کمیته مشترک فنی عمرانی و ترافیک شهرداری تبریز در دومین جلسه بازنگری مطالعات خطوط مترو، طرح پیشنهادی تغییر مسیر دو فاز از کریدور خط ۳ قطار شهری تبریز را تصویب کرد. این کمیته متشکل از کارشناسان فنی و ترافیکی شهرداری تبریز در جلسه مشترک با سازمان قطار شهری با پیشنهاد تغییر مسیر خط ۳ مترو از خیابان ارتش جنوبی به خیابان شریعتی جنوبی موافقت کرد.
به گزارش تیننیوز به نقل از دنیای اقتصاد، معاون فنی عمرانی شهردار تبریز در این باره گفت: طبق بررسی وضعیت تولید سفر درون شهری در محدوده شهرداری منطقه ۳ تبریز، مترو میتواند نقش موثرتری در خیابان شریعتی جنوبی به سمت ترمینال مرکزی ایفا کند.
محمد حسن اسحقی با اشاره به کاهش مساحت ایستگاهها با تغییر مسیر خط ۳ مترو، اظهار کرد: در طرح مطالعاتی قبلی مساحت ایستگاهها هفت هزار مترمربع پیش بینی شده بود که با تغییر مسیر به پنج هزار مترمربع کاهش مییابد.
وی تصریح کرد: میزان تولید و جذب سفر درون شهری در مسیر خط ۳ قطار شهری تبریز از دیگر موارد بررسی شده نسبت به طرح مطالعات سالهای قبل بود که ضرورت تغییر کریدور را دو چندان میکرد.
معاون فنی عمرانی شهردار تبریز با تاکید بر افزایش مراکز تولید سفر و چند هستهای شدن شهر تبریز متذکر شد: پوشش مسافران این مراکز توسط مترو از تردد خودروها و ایجاد بار ترافیکی سنگین میکاهد.
اسحقی اعلام کرد: همچنین جزئیات تغییر مسیر فاز ۳ خط ۳ قطار شهری تبریز در جلسات بعدی بررسی خواهد شد.
نقشه کشی مسیرهای متروی تبریز رو در سال ۱۳۷۶ شروع کردند و دو ماه بعد احداث و کنده کاری ها آغاز شد. متروی تبریز در نقشه، از پنج مسیر تشکیل شده و تا حالا در این ۲۶ سال فقط یک مسیر آماده شده!! یعنی اگه بخواهند تمام مسیرها را با این سرعت کاری به اتمام برسانند، متروسازی تبریز، کلا" ۱۳٠ سال طول خواهد کشید!! علت اصلیش اینه که دولت، تمام بودجهٔ کلی تبریز رو همیشه به مقدار یک دهم بودجهٔ شهرهای دیگر پرداخت میکنه، و رئیس ها و معاون ها هم نصف اون بودجه رو میخورن، و نتیجه همین میشه. در حالیکه مثلا" در شهر شیراز، ساخت تمام مسیرهایش ۲ سال طول کشید، و ساخت متروی تهران رو خود دولت اعلام کرد که ۶ سال طول کشید، با اینکه مساحت شهر تهران ده برابر تبریز هست.